zondag 21 juli 2019

Azoren dag 15 Weer naar huis :-(


We stonden om 9.00 uur op gingen ontbijten en toen nog wat spullen inpakken en/of opruimen.
Tegen half 11 zijn we naar Capelas gereden en onderweg zag ik nog een kunstwerk van Yves dat ons nog niet eerder opgevallen was.

Bij Bar dos Poços zijn we koffie gaan drinken en hebben we heerlijk een poos op het terras gezeten.
We hadden allebei totaal geen zin om vanavond terug te gaan naar Belgie.
We zijn nog even naar het zwembad gelopen en voor de laatste keer deze vakantie langs ons krot gerden.


Toen zijn we nnaar Continente gegaan om brood te kopen en een doosje Qeijadas Da Vila om mee naar huis te nemen.
In het appartement hebben we buiten gelunched en brood gemaakt om vanavond in het vliegtuig op te eten.
We hebben alles afgewassen, geveegd en opgeruimd en om precies 14.00 uur vertrokken we uit het appartement.
In Ponta Delgada zijn we naar de benzinepomp bij de fontein gegaan om de auto te stofzuigen en daarna hebben we hem ingeleverd op de Airport; hij werd gelijk goedgekeurd.

Op het vliegveld verliep alles ook heel vlot.

Boarden ging snel omdat er zowel aan de voor- als aan de achterkant van het vliegtuig een trap stond.
Om 16.45 uur was het boarden klaar, maar we mochten niet eerder dan 17.00 uur vertrekken.


Paul en ik hadden gereserveerde stoelen aan het gangpad, maar daar was de ruimte nu nog kleiner, want ik kon niet eens mijn rugtas onder de stoel leggen…
Zowel de mensen naast mij als naast Paul hadden een klein kindje, die naast mij hadden het op schoot, maar het kindje naast Paul had een eigen stoel en de vader zat een rij erachter, dus kwam de stewardess vragen of we wilden ruilen: NOT.
Ik heb deze keer geen pilletjes genomen omdat ik wilde kijken of dat ging en dat ging!!! Dat was wel een hele overwinning.
We stegen om 17.00 uur op en na een half uur had ik mijn boek uit en heb ik maar in het flightmagazine zitten lezen, terwijl Paul Top Gear keek op de tablet.
We aten onze broodjes en druiven als avondmaaltijd, waar we water uit de flessen bij dronken, een stuk gezonder, lekkerder en goedkoper dan wat je aan boord kunt kopen.
 Om 22.40 waren we in Brussel en toen we vanuit het vliegtuig naar de bagage claim liepen kwamen we Em tegen, die liep daar in uniform te patrouilleren, echt leuk.

We hebben even staan praaten en toen zijn we de koffers gaan halen.

Die kwamen heel vlug waardoor we de trein van 23.35 konden halen.
Julian kwam net aanrijden toen we uit het station van Leuven kwamen, dus ook dat ging heel vlot en zo waren we om 0.30 uur weer veilig thuis!


São Miguel blijft een heerlijk eiland, we hebben weer genoten van alle schoonheid, de stilte, de geluiden, de geuren en hopelijk gaat het kleine huisje er dan nu toch echt komen, we hebben er in ieder geval hard aan gewerkt.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ik hoop met je mee!