dinsdag 9 juli 2019

Azoren dag 6 Sete Cidades linkerkant van de meren

Na de lunch reden we door naar het dorpje Sete Cidades, waar we de auto parkeerden bij ons favoriete restaurantje Green Love om een wandeling te gaan maken langs de linkerkant van Lagoa Azul.
 We zijn wel vaker beneden geweest, maar hebben nog nooit beneden langs de meren gewandeld, dus dat wilden we deze vakantie doen.
Terwijl we over de doodlopende weg liepen kwam er een auto voorbij rijden, we vroegen ons af waar die nou naar toe zou gaan.
Een stuk verderop kregen we het antwoord, want aan het eind van het meer was een prachtige picknickplaats.
 En hier zagen we ook het andere einde van de tunnel waar we gisteren waren.
Als we daar toen ingegaan waren, zouden we hier uitgekomen zijn.

Na de picknickplaats konden we nog een klein stukje verder door het bos.
Je kunt niet rondom het meer lopen, omdat het pad doodloopt tegen rotsen aan en dan moet je of eerst helemaal omhoog klimmen, of om de rotsen heen varen.
 Terug op de picknickplaats zagen we 4 hanggliders boven de kraterrand.
We hebben er een poos naar zitten kijken en ook gezien hoe ze allemaal veilig geland zijn aan de overkant van het meer.

Toen we weer terug bij de auto waren hebben we uiteraard eerst koffie gedronken op het terras van Green Love.
Daarna reden we met de auto naar de kerk toe om er een cache te zoeken.
We realiseerden ons dat we hier nog nooit geweest zijn, zo brengen caches je toch steeds weer op nieuwe plekken.

De kerk was open dus we hebben even binnen gekeken, kan dat ook weer van de lijst afgestreept worden: kerk bekeken... :-)
 Vlakbij de cache zagen we deze beeldengroep.
 Tenslotte maakten we nog een wandeling langs de linkerkant (van bovenaf gezien) van Lagoa Verde.
Deze foto maakte ik vanaf een plaats waar we een cache vonden, het lijkt wel een jungle.
 Ook deze wandeling was weer schitterend.
 Op een bankje, met uitzicht op het hotel en de miradouro hebben we een poosje gezeten en druiven gegeten.
De bovenkant van de vulkaankrater is mooi, maar hier beneden is het ook schitterend en we komen zeker nog een keer terug om verder rond te kijken.
 Op de terugweg naar boven zijn we nog even gestopt om naar Lagoa de Santiago te kijken, dat is een van de vele andere, kleinere kratermeertjes.
We waren hier net toen er een toeristenbus midden op de weg stopte en er een hele kudde uitkwam om foto's te maken.
Heel veel tijd kregen ze er niet voor, want de laatste was nog niet de bus uit of de gids begon alweer te roepen dat ze op moesten schieten.
Wij waren blij dat wij alle tijd van de wereld hadden om in het echt van dit mooie uitzicht te genieten, i.p.v. alleen op een foto.
 Terug in het appartement hadden we lekker en makkelijk eten: tortilla met sla.

Het is een feestweekend i.v.m. de processie en om 23.00 uur zou er vuurwerk zijn in Ponta Delgada
We waren eerst van plan om te gaan kijken, maar we waren best moe van al dat wandelen vandaag en aangezien we de auto ongeveer 2 kilometer buiten het centrum moeten parkeren en dus heen en weer nog 4 kilometer lopen geloofden we het wel en zijn we lekker thuis gebleven.

Margriet zei

Die kratermeren zijn erg mooi!