dinsdag 20 april 2021

Lockdown dag 395

 Tussen de middag zijn Paul en ik weer eens een wandeling gaan maken, dat was alweer veel te lang geleden.
De laatste keer dat we hier liepen was alles nog helemaal kaal, nu heeft de bosrand een klein beetje een groen waas.
Op de velden werd druk gewerkt.
Er stond nog een boom volop in bloei en dat vind ik toch zo'n schitterend gezicht.
In het bos zelf was het nog heel erg kaal, dat viel een beetje tegen.
Het doel van de wandeling was om bosanemonen te vinden.
Langs dit pad stonden er niet veel, maar we zagen er toch een aantal: witte
gele,
en witte en gele door elkaar.
Het was fijn om weer eens tussen de middag in het bos te zijn, maar het leukste van vandaag zagen we in onze eigen tuin.
Ik was in de pc kamer bezig toen Julian kwam zeggen dat ik heel vlug met mijn fototoestel naar de eetkamer moest komen.
Toen ik daar kwam zat er een specht op het gras!
Ik heb nog maar een keer eerder in mijn leven een specht gezien en dat was vanaf best wel een afstandje en nu zat er een gewoon op het gras.
We horen ze regelmatig in het bos, maar zien ze nooit, dus dit was helemaal te gek.
Hij hipte de hele tuin door en pikte van alles uit het (geen) gras.



Na een hele tijd vloog hij een boom in en ging daar verder pikken, voordat hij helemaal verdween.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Een groene specht. Mooi. Ik heb hem nog nooit gezien in het echt

Margriet zei

Dat is boffen dat hij zo mooi zichtbaar op het gras zat! Een groene specht heb ik nog niet in het echt gezien, mooi beest!