maandag 12 december 2022

Belgie Week 3

 Deze week vierden we Sinterklaas en Julian bakte zoals elk jaar heerlijke pepernoten.
Jasmine kwam thuis om pakjesavond te vieren, het was heel lang geleden dat ze hier geweest was, dus dat maakte het extra fijn.
Sint was nog niet het land uit of we (lees Paul) gingen de kerstboom opzetten.
Die ziet er weer heel sfeervol uit.
Mijn bril was al heel lang aan vervanging toe, maar zoiets is toch makkelijker in je eigen taal, dus ging ik van de week naar Pearl en zocht een nieuw uit:Wie van de drie? :-)
Natuurlijk poetsen we ook deze week weer vrolijk verder.
Ons waterbed moest hoog nodig gedaan worden, dus waste ik gelijk de tijk en daarna de rest van de was, daar ben ik tot 's avonds laat zoet mee geweest.
Paul ging een middag naar een vriend van hem en toen wilde ik eindelijk eens wat gaan knutselen.
Ik haalde alle spullen voor het Assepoester journal tevoorschijn, maar dat werd een gevalletje van bomen en bos... 
Ik wist werkelijk niet meer wat ik nou waar mee wilde doen en ben eerst maar eens alles gaan zitten sorteren, nu is de chaos wat overzichtelijker.
De vriend van Paul woont vlakbij AH, dus deed Paul op de terugweg boodschappen
We hadden een volle spaarkaart, dus bracht hij een pretpakket mee, waar best leuke dingen inzaten.
Zaterdagavond gingen we naar Groot Begijnhof bij kaarslicht.
We waren daar om 19.00 uur en het leek wel of we er bij daglicht liepen, zo licht was de hemel.
Dat was ons laatst in Antwerpen ook al opgevallen, wij zijn dat niet meer gewend, want bij ons is het echt pikzwart 's avonds.
Maar het Begijnhof was weer mooi om te zien met alle brandende kaarsen.
Toen ging Paul zijn klerenkast opruimen, want zijn werkpakken en overhemden heeft hij toch niet meer nodig en daarna ging hij maar even verder met het uitzoeken van kleding :-)
Van alle kleren die niet meer geschikt zijn om in de kledingcontainer te gooien heb ik alle knoopjes afgeknipt: 112 in totaal.
Ze gaan mee naar Capelas, want daar heb ik geen knopendoos en soms heb ik toch wel eens een knoopje nodig om te knutselen.
En zondagmiddag zijn we naar buiten gegaan om een aantal caches in de buurt te zoeken.
Ad Wouters heeft ook niet stil gezeten, we kwamen verschillende nieuwe beelden van hem tegen en ook zijn er een aantal nieuwe wandelpaden gemaakt, dat werd dus een hele leuke ontdekkingstocht.

 

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Zeg... wil jij wel eens heel gauw vertellen welke bril het is geworden, want hier kan ik echt niet tegen hoor!!!!!!!

Jolande zei

Whahaha, het is nummer 2 geworden en 3 als zonnebril.

Marthy zei

Ik had nummer 2 voor jou gekozen, die vond ik echt het mooist staan. Knopen afknippen doe ik ook altijd. Ik heb in Stolwijk zowel als in het Franse huis een knopendoos staan.

Jolande zei

Ik vond zelf ook 2 het beste staann, maar had de familie ge-appt, van wat vinden jullie. nou die waren dus allemaal druk met andere dingen, dus heb ik zelf 2 gekozen en omdat ik graag een zonnebril op sterkte wilde werd dat nummer 3.
Toen ik weer buiten stond appte Paul als het 1 maar niet geworden is :-) en konden zowel Paul, Julian als Jasmine niet kiezen tussen 2 en 3 :-) daar heb je toch ook wat aan lol