dinsdag 13 december 2022

Meerdaalwoud

Zondagmiddag gingen we een paar caches zoeken in het Meerdaalwoud.
We reden met de auto naar de parkeerplaats bij de Torenvalk, dat is maar een kilometer bij ons huis vandaan, maar heen en weer zijn dat toch 2 extra kilometers en die wandel ik liever in het bos.
Vanaf de dam zagen we al een aantal veranderingen en Ad Wouters (Pad van Ad) was ook weer druk geweest.
De hagedissen hadden we al eerder gezien.
Maar deze plank met dieren was nieuw voor ons.

Het Zwijn van Blanden heeft een nieuwe plaats gekregen op een heuveltje aan de bosrand.
Helemaal nieuw was dit beeld van een kabouter dat middenin een kring van 11 paddenstoelen staat.
Ik vind hem echt heel leuk
en ook de achterkant is mooi.
We zagen dat er nieuwe bospaden gemaakt zijn, dus gingen we op ontdekkingstocht.
Ergens onderweg zagen we dit beeld staan, geen idee of het ook van Ad is, het lijkt me van wel.
Her en der zagen we vreemde constructies
hier stond een bordje bij dat je over de palen moest springen.
Thuis kwam ik erachter dat het een multi move pad is, oftewel een bewegingspad voor kinderen, zodat ze gestimuleerd worden om te bewegen.
Maar als er geen kinderen zijn vind ik het er wel uitzien als kunstwerken.
Het pad kwam uit bij de grote open plek in het bos.
Tijdens de wandeling vielen er steeds heel zachtjes sneeuwvlokjes naar beneden. Paul wilde een foto maken van mij, want ze bleven liggen op mijn jas en waren op het blauw goed te zien...:-)
Als laatste zijn we nog even langs mijn favoriete beeld van de vleermuis gelopen
en daarna via een ander pad weer naar de auto.
Het was een hele fijne wandeling en we hebben onderweg ook nog een paar caches gevonden, dus een geslaagde middag.

Geen opmerkingen: