donderdag 17 augustus 2023

Dolfijnen en Corey´s

 Vanmorgen stonden we op het punt om naar het zwembad te gaan en daarom ging ik de schuifdeuren dicht doen.
Terwijl ik naar buiten keek zag ik een pod dolfijnen in een heel hoog tempo voorbij komen; die waren, ook gezien het aantal corey´s (sheerwaters) dat erboven vloog, duidelijk op jacht.
Nu zien we dat wel vaker, maar deze zwommen echt vlak voor de kust dus ik pakte snel mijn fototoestel maar omdat zoiets heel lastig te fotograferen is, heb ik gewoon maar wat geknipt in de hoop dat er een aantal duidelijke bij zouden zitten.

Dit is een klein stukje van de foto hierboven, hier komt er net een boven het water uit.
Normaal zitten de corey´s altijd veel verder op zee dus dat die nu ook zo dichtbij waren maakte het dubbel zo leuk.

Met de oceaan voor de deur is er geen dag saai.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nee dat laatste geloof ik graag!!! Je boft. Een POD dolfijnen?

Marthy zei

Ja, zulke dingen maak ik in de bergen van de Ardèche niet mee. Alhoewel, een stuk of 12 vale gieren die boven je hoofd rondcirkelen is ook niet.

Jolande zei

Een goep dolfijnen wordt een pod genoemd.