vrijdag 4 augustus 2023

Leuke diertjes

 Gelukkig zijn er niet alleen maar akelige beestjes, maar zijn er ook nog leuke diertjes rondom het huis, zoals de Madeira hagedissen.
Zodra het warm weer wordt komen ze tevoorschijn uit allerlei kieren en gaten in de stenen muren die hier op het eiland volop zijn.
Alle afscheidingen tussen huizen worden met lava stenen muren gemaakt, dus ook wij hebben heel wat van deze beestjes overal rondrennen.
Deze zag ik vanaf ons deck, hij liep op het dak van de buren.
Soms lopen ze ook op het deck, maar ze zijn enorm schuw en zodra ze je in de gaten krijgen rennen ze weg.
Ik wist dat er vleermuizen op het eiland zijn, maar van de week was het de eerste keer dat ik ze zag.
Ze hebben een hele poos voor en om ons huis heen gevlogen en ik maar proberen er een op de foto te krijgen.


2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik heb een hagedissentrauma van toen ik een keer alleen in een tent sliep en er daar binnen drie zaten. Heel groot in het licht van mijn zaklantaarn op dat tentdoek. Ik heb nog net niet de hele camping bij elkaar gegild

Jolande zei

Oh met een hagedissentrauma moet je hier absoluut niet komen, er lopen er tientallen rondom het huis.
Klinkt als iets uit een film, zaklantaarn op het tentdoek en dat ze dan veel groter lijken.