zaterdag 2 maart 2013

Gozo 2

Na de koffie gingen we de Citadel bekijken.
We liepen langs de barokke kathedraal omhoog
waarna we nog hoger klommen en zo op een
muur rondom de stad uitkwamen.

Daar konden we Rabat onder ons zien liggen.

En we konden nog hoger, over een hele steile trap.
Erop was geen probleem, maar eraf...
Paul ging even kijken en zag dat er boven nog een
heel stuk was en dat je verderop via een soort straatje
naar beneden kon, dus ik ook naar boven.
Blauwe lucht met witte wolkjes, veel groen met hier en
daar wat geel, prachtig uitzicht.
Bovenop waren de resten van de oude stad.
De Citadel was veel groter dan we gedacht hadden
en erg mooi om te bekijken.
We spraken nog met 2 vrijwilligers, de mevrouw had een
poos in Nederland gewoond, maar het duurde even voordat
ik doorhad dat ze het over Voorburg had.
Ze begon gelijk over dat we nu een koning zouden krijgen,
erg grappig zo'n onverwacht gesprek op een plaats waar je
het zeker niet verwacht.

We reden weer verder en aangezien we wel weer eens 
een toilet van binnen wilden bekijken, stopte Paul toen we
voorbij de craft Village van Gozo reden.
Bij het eerste winkeltje wat we zagen, hingen slappe hoedjes buiten
en daar ging ik even kijken, omdat mijn hoedje dringend aan
vervanging toe was en ik er absoluut eentje wil hebben die 
in de koffer gefrommeld kan worden.
Ik vond er eentje en zag ook tasjes hangen (weliswaar met
Malta erop) die als vervanging voor mijn fototasje
zouden kunnen dienen. De winkel was propvol, nog nooit
zo'n volgestouwde winkel gezien, maar de eigenaresse wist
alles feilloos te vinden. Paul vond nog een blauwe sjaal voor me,
dus ik kwam helemaal happy de winkel uit.
Deze Craft Village was trouwens veel mooier dan die op Malta,
maar omdat iedereen die in Malta al bezoekt en vaak
geen tijd heeft als ze even op Gozo zijn, gaat het daar erg slecht,
wat ontzettend jammer is.

Geen opmerkingen: