woensdag 6 maart 2013

St Julian 1

Bij het ontbijt zaten we het liefst aan het tafeltje naast de deur.
Daar was de vitrage altijd open zodat we naar buiten konden kijken,
o.a. naar de kattepoezen die vaak voorbij kwamen wandelen.
Deze kwam voor de deur zitten en bleef naar me zitten kijken,
oh wat moest ik me inhouden om niet wat vlees van het buffet 
te gaan halen en aan haar te geven.
Ik vond haar echt een kattepoes om Ginger te heten.
Wat later spraken we met het meisje van de ontbijtzaal en
zei vertelde ons dat de kok altijd (stiekem) de kattepoezen voert
en dat dit de enige poes was die ze een naam had gegeven, ze had haar
Ginger genoemd...

 Vanuit onze kamer keken we op een (verlaten) huis,
waar regelmatig kattepoezen op het dak lagen te zonnen.
Ik vind het altijd erg fijn als ik kattepoezen zie tijdens onze vakanties.
 We waren het hele eiland al in de rondte gereden en nu was het
wel eens tijd om St Julian te bekijken.
Aan de rechterkant van de baai lag een multi en 
aan de hand daarvan bekeken we dus die kant.
We begonnen bij het eindpunt, maar dat was waar
ons hotel was.
 Alle bootjes hebben 2 lucky eye's om de vissers te beschermen.
Hier lagen wat bootjes aan wal, zodat we die ogen van
dichtbij konden bekijken, er zit best nog wel verschil in.
 Een visser zat zijn netten te maken.
 De hele baai (of bijna driekwart van alle baaien) zijn
bebouwd. I.v.m de crises staan er veel appartementen leeg
(alleen in St Julian al meer dan 1000), maar als er ook
maar even een plekje is bouwen ze vrolijk door.
 Prachtig helder water, als het wat warmer is wordt
er hier volop gezwommen en gespeeld.
Overal waren mooi aangelegde plantsoenen met banken,
zodat zittend van de omgeving kon genieten.
 Toen we klaar waren met de opdrachten voor de multi liepen
we een stukje terug om op een terrasje koffie te drinken.
Naast ons zat een Schots echtpaar dat nu op Malta woont
en die begonnen een gesprek met ons omdat ze eigenlijk
wel heel nieuwsgierig waren, waarom ik nou toch een foto
gemaakt had van een bord dat daar stond (hahaha ik maak
altijd foto's van de opdrachten voor caches).
We hebben wel een uur met ze zitten praten, over Malta en Schotland
fijn als je tijd hebt voor zulke dingen.
 En daarna zijn we weer teruggewandeld naar
het hotel, waarbij we weer langs het omgekeerde LOVE beeld
kwamen.
Het schijnt zo te zijn, dat je 's avonds, op avonden dat het water
helemaal vlak is, aan de overkant van het water moet gaan staan
en dan in de spiegeling van het water het woord LOVE goed ziet staan...
pffff , ik blijf erbij dat een of andere domkop het gewoon verkeerd om
neergezet heeft :-)







Geen opmerkingen: