maandag 24 maart 2014

Stephen Ward

Goed, Andrew Lloyd Webber had dus een nieuwe musical gemaakt: "Stephen Ward". Wie zegt u???
Een schandaal  rondom de Profumo Affair??? Nooit van gehoord. Het zei me allemaal niets en het onderwerp leek me ook niet leuk, maar toch wilde ik de musical wel graag zien. We hadden het idee dat het geen langlopend succes zou gaan worden en daarom had Paul gelijk maar kaartjes besteld, een vooruitziende blik, want vlak voordat we naar Londen gingen lazen we dat hij binnenkort al gaat stoppen wegens tegenvallende kaartverkoop.
Ik begon met het 'uit mijn hoofd leren' van de cd, maar echt snappen deed ik het nog niet, dus las ik op Google en keek ik de film Scandal en zo was ik helemaal op de hoogte van het onderwerp toen we de musical gingen kijken.
Hij draaide in het Aldwych Teatre en daar was ik nog nooit geweest.
 We hebben een leuke avond gehad. De cast was erg goed. De decors waren eenvoudig, maar dat had wel wat vond ik. De muziek was heel ALW en alhoewel het niet echt een vrolijk onderwerp was, was het helemaal geen zwaarmoedig gebeuren. Ik ben toch blij dat ik hem gezien heb.
 Het Aldwych Theatre en het Lyceum Theatre zitten vlakbij elkaar  en toen onze voorstelling afgelopen was liepen wij naat het Lyceum toe om Julian op te halen. De zaal begon net leeg te lopen en even later kwam Julian naar buiten. Ook hij had een hele fijne avond gehad en genoten van de voorstelling.
We belden even snel met Jasmine en liepen in de richting van metro station Embankment
 waar we even bij de Thames gingen kijken
 Vanaf the Hungerford Bridge hadden we een mooi uitzicht op de stad bij avond.
We namen de metro naar Paddington, liepen naar het hotel waar we nog wat dronken en toen was ook deze dag alweer om, time flies...

Geen opmerkingen: