vrijdag 24 oktober 2014

Adriatische Zee Tour

In het voorjaar hadden Paul en ik het erover om naar Kroatië te gaan, maar omdat we rekening moesten houden met de examens van een collega van Paul, zouden we pas in juni kunnen gaan en dan was het er al veel te heet voor ons.
We gingen naar de Elzas en zouden in het najaar wel te kijken of we langer vakantie zouden nemen en waar we dan naar toe zouden gaan.
Eerst gingen we met J&J naar Duitsland toe en toen we terug waren hadden we nog steeds geen idee wat we zouden gaan doen.
Een week voor vertrek besloten we naar Dubrovnik te vliegen, daar een auto te huren en dan naar boven te rijden.
En als we dan drie weken zouden gaan, konden we het ook mooi kombineren met Venetië, dan hoefden we daar niet een keer apart naar toe.
We boekten de vluchten (zwarte lijnen op het kaartje), reserveerde een huurauto en 3 nachten hotel in Dubrovnik en gewapend met de net gekochte Capitool reisgids zouden we daar wel verder zien.

Brussels Airlines vliegt niet op Dubrovnik, alleen Thomas Cook en Jetair vlogen nog net in de periode dat wij weg wilden. We kozen voor de Jetair vlucht omdat die een half uur later vertrok dan de Thomas Cook.
Dat later was nog ontzettend vroeg namelijk 6.20 uur.
We stonden om 3.00 uur op (dat heet vakantie lol), reden naar de parkeerplaats bij Zaventem, waar net de pendelbus voor onze neus wegreed...
Maar na twintig minuten kwam de volgende en konden we opstellen in rijen van weet ik het hoeveel om de koffers in te checken.
Dat duurde vrij lang, maar nog veel langer duurde de paspoortencontrole...
Er stond een gigantisch lange rij en er waren maar twee loketten open. Na een hele poos ging er eindelijk nog een loket open, maar wij troffen het (NOT) want een paar mensen voor ons bleek er iets met een paspoort te zijn...dat werd bellen, nog eens bellen, voor de derde keer bellen, het duurde en duurde en inmiddels was het al 6.00 uur geworden...
Wij stonden, met de mensen voor ons, op hete kolen. Uiteindelijk mocht de mens doorlopen en toen waren wij ook vlug door de controle heen en konden we naar de handbagagecontrole, waar gelukkig niemand was en daarna rennen naar het vliegtuig.
We konden gelijk doorlopen het vliegtuig in en niet lang daarna vertrokken we keurig op tijd.
In het vliegtuig schijnen we de zonsopgang gezien te hebben aan de foto's te zien :-)
 Hier vliegen we voorbij Dubrovnik.
 Dit vind ik altijd het fijnste moment van de reis, als ik net ergens aangekomen ben en naast het vliegtuig sta. :-)
 En terwijl Paul de huurauto ging ophalen, heb ik zo te zien op de koffers gepast en een broodje gegeten.
 Paul mocht kiezen tussen een witte en een knalrode VW golf. Hij koos de rode, omdat hij dacht dat hij die snel terug zou kunnen vinden hahaha we hebben nog nooit zoveel rode autootjes gezien als daar.
 Het was iets van tien uur en aangezien we pas vanaf drie uur op de hotelkamer konden besloten we om het plaatsje Cavtat te gaan bekijken.
 En hoe kun je een reis nu beter beginnen dan met koffie en een view!

Bertiebo zei

Hahaha, wij zijn erg, maar jullie zijn nog veeeeel erger. Wat reizen betreft dan hè.
Maar leuk om te lezen!

Jolande zei

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgende week zondag..... LOL

Bertiebo zei

Ik ook bijna niet, maar die week daarna...
Niet ver trouwens

Jolande zei

En wat is niet ver volgens jou?
Als ik zeg waar ik heen ga denk ik dat je een beetje groen gaat zien, tenzij dat je niet verre bestemming is hahaha

Margriet zei

Jeee, gaan jullie al weer weg? Wat heerlijk :-)

Ja naar Londen!!!
Ik ben nog lang niet klaar met deze reis in logjes te zetten, maar je hoort me niet klagen :-)