maandag 27 oktober 2014

Dag 2 Montenegro...bijna

Acht uur vonden we deze vakantie een mooie tijd om op te staan.
Gisteravond hadden we in de 'broodjes' winkel vlakbij het hotel donuts gekocht, met een kop koffie een zeer verantwoord ontbijt lol
We gingen vandaag naar Montenegro.
Op de weg er naar toe stopten we boven de oude stad, niet echt een uitkijkpunt, maar we hadden er wel een prachtig zicht op de stad.

We stonden vlak naast de kabelbaan, die over de weg heenging.
  Ingezoomed op de oude haven en het St Jans Fort

Deze borden zijn weer eens wat anders dan die met koeien of herten. Op de terugweg hebben we inderdaad een everzwijn gezien. Een aantal mannen hadden het gevangen en gedood en liepen er mee langs de weg.
 De terugweg kwam wat eerder dan gedacht...
Bij de grens met Montenegro aangekomen, was niet echt duidelijk waar we moesten zijn en we reden dan ook prompt de verkeerde rijbaan op (waarbij we niet de enige waren). Geen probleem er werd ons verteld dat we gewoon om moesten keren en tegen de richting inrijden...en dan de andere strook nemen.
Zo gezegd zo gedaan en nadat we op de goede strook stonden en aan de beurt waren, lieten we braaf onze paspoorten zien.
Toen vroeg de douanebeambte om de autopapieren....eh...dat werd zoeken, maar we konden ze niet vinden.
Paul zei dat ze in een groen mapje moesten zitten, oh dat had ik vanmorgen op de hotelkamer zien liggen...
Bleek dat Paul ze daar gisteren neergelegd had en vergeten was om ze in de auto te leggen...
Nou mooi dat we Montenegro niet in mochten!
Paul was van plan om terug te rijden, de papieren op te halen en dan weer terug te gaan naar Montenegro, maar ik had zoiets van laten we dat morgen maar doen en vandaag Dubrovnik verder gaan bekijken, wat we ook gedaan hebben.
Vanaf Fort Lovrijenac hadden we een mooi uitzicht op de stadsmuur.
 We aten er lunch terwijl we genoten van het uitzicht.
 Fort Lovrijenac
 In de stad kochten we een Dubrovnic welcome souvenier voor Love en Luck bij deze meneer.
Ik kocht het natuurlijk om aan het hartjesjournal te hangen, maar een beetje love en luck zijn nooit weg :-)
 De markt was weer opgebouwd, er werden allemaal streekprodukten verkocht.