donderdag 30 oktober 2014

Dag 3 Montenegro 1

Een nieuwe dag, een nieuwe poging om Montenegro te bekijken :-)
We vertrokken vroeg, stopten onderweg bij een supermarkt om broodjes voor het verlate ontbijt te kopen en niet al te lang daarna kwamen we weer bij de grens.
Onderweg zei ik tegen Paul, je zal het zien en meemaken dat ze nu niet om de autopapieren vragen, en wat denk je...de paspoorten waren voldoende om door te mogen rijden, het is toch niet te filmen...
 Na ongeveer twee kilometer slingerweg de berg naar beneden, kwamen we weer bij de douane, deze waren van Montenegro en die gingen zeer grondig te werk. We hadden maar drie auto's voor ons, maar het duurde allemaal erg lang. Volgens mij moeten er in het hoogseizoen toch vreselijk lange files staan als ze dan ook in dit tempo werken.
Maar uiteindelijk waren we dan aan de beurt en hier vroegen ze gelukkig wel naar de autopapieren, alleen toen we ze uit het dashboardkastje wilden halen zei de douanebeambte dat het niet nodig was om ze te laten zien, whaaaaaa
 Enfin, we waren dus in Montenegro!
We reden naar het plaatsje Herceg-Novi dat aan het begin van de Baai van Kotor ligt.
Daar parkeerden we de auto en ontdekten we dat ze in Montenegro ook de Euro hebben (leerzaam hoor zo'n tour).
Via een klein, steil, pad liepen we naar beneden en wandelden we langs de boulevard, waar we met euro's eerst maar eens een kop koffie kochten.
 Het centrum van het stadje lag boven, dus klommen we daar heen, hier zijn we halverwege.
 Nog een paar trappen en we zijn bij de oude stadspoort.
 Waarna er natuurlijk nog meer trappen kwamen :-) We hebben deze vakantie ontelbaar veel trappen gelopen!
 We kwamen op een pleintje waar de kerk van St Jerome staat.
 Aan de andere kant was een winkeltje waar ze leuke kleine spulletjes verkochten.
Er stonden 3 grote schalen vol met feves en daar zaten een paar hele leuke tussen.
Tot ik hoorde dat ze 5 euro per stuk!!! moesten kosten, toen vond ik ze een stuk  minder leuk.
Maar ze waren antiek wist de mevrouw te vertellen, hahaha antiek, echt wel. Ik heb gezegd dat ik dit soort antiek wel bij Faboland koop en de rest van haar 'antiek' heb ik niet eens meer bekeken.

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik wil een keer met jullie mee op vakantie...wat zien jullie altijd veel leuke plekjes!!!

Jolande zei

Heb je mooi pech, want wij zijn absoluut geen mensen om met anderen op reis te gaan :-)
Maar volgens mij hebben jullie ook een gps, moet je die eens onder het stof vandaan halen ;-)