woensdag 3 juni 2015

Arrifes

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan. Paul had pas om 11.30 uur een afspraak met onze architect en een bouwbedrijf en die kwamen naar ons hotel toe.
Julian heeft tv gekeken en ik heb wat gecomputerd en gelezen.
Het was al twee uur voordat we weggingen. We gingen naar Arrifes, waar we een parkje bekeken.
Hier sprak de opzichter(?)ons aan, maar wij konden er niets van verstaan...
Het uitzicht vanaf de achterkant van het parkje.
Dit was een raar en best druk kruispunt waar 5 wegen op uitkwamen. Op elke straathoek een kerk was hier wel van toepassing :-)
Verderop zagen we een waterbak voor koeien met dit mooie tegeltableau erboven.
Het lijkt wel of nu alleen maar de bloemen uit de roodfamilie mogen bloeien :-)
Volgens mij staat er zo'n overdekt prieel ook in elke gemeente, ik heb er in ieder geval al heel veel gezien en vraag me af of ze wel eens ergens voor gebruikt worden.
We reden op de weg naar Sete Cidades en kwamen toen langs een nieuw aangelegd of vernieuwd
recreatieterrein. Op zulke terreinen staan veel BBQ's en daar wordt met mooi weer ook veel gebruik van gemaakt.

Vanaf dit terrein hadden we ook een mooi uitzicht.
Hoe hoger we kwamen des te meer reden we in de wolken, niet leuk en daarom zijn we terug gegaan en via een zijweg naar Capelas gereden om koffie te drinken bij Bar dos Poços.
Daarna zijn we weer terug gereden naar PD en na het eten hebben we ons 's avonds weer op de hotelkamer vermaakt met allerlei dingen rondom het huis.
Julian kwam af en toe even kijken.

1 opmerking:

trompke zei

Netjes eiland lijkt me... en veel prachtige plekjes.