zondag 7 juni 2015

Zwemmen in Capelas

Nadat we van het uitzicht op de Mirante genoten hadden gingen we weer terug over het steile pad en afdalen is vaak nog lastiger dan klimmen.
Vanaf deze kruising werd het pad weer wat makkelijker.
Overal zagen we deze kleine roze bloemetjes.
Er waren ook stukken in het park die eruit zagen als een ondoordringbaar oerwoud.
En er waren prachtige vergezichten
en mooie bloeiende bloemen.
Op de parkeerplaats aangekomen kwam net de groep cachers weer aangelopen. Ze waren klaar met de bbq en we hebben nog even staan praten.
Het was echt een heel geslaagd event.
Omdat we toch al halverwege waren besloten we om koffie te gaan drinken in Capelas, maar eerst wilde Julian nog een cache zoeken in Fenais de Luz waar we toch doorheen kwamen.
En zo kwamen we weer op een stukje waar we nog niet eerder geweest waren.
Dit kapelletje is te zien vanaf het zwembad in Capelas, maar het is ons nog nooit opgevallen...
Het waaide echt heel erg hard hier en daarom zijn we niet verder gelopen naar The Hole, voordat we erin of in de oceaan geblazen zouden worden.
Daar gaan we wel een keer kijken als we hier wonen en het windstil is :-)
Het was druk bij Bar dos Poços, maar ze hadden nog net een tafeltje vrij voor ons :-)
Julian had het al verschillende keren over zwemmen in de oceaan gehad en nu begon hij er weer over.
De eerste dag hadden we wel een tas met badspullen achter in de auto gelegd, dat doen we altijd, want je weet maar nooit.
En toen besloot Julian heel dapper om in 'ons' zwembad te gaan zwemmen.

Toen hij uitgezwommen was zijn we nog even op het stuk waar eerst het voetbalstadion was geklommen, waar we prachtig uitzicht hadden op de krotten :-)
Terug in Ponta Delgada besloot ik de bonenburger van BurgerKing eens te proberen en die smaakte verrassend lekker. Dit is onze allereerste vakantie waarin we niet bij een McDonalds geweest zijn :-)
Terug in het hotel was er een extra bed neergezet op onze kamer en er was nog ruimte over.
We hebben met z'n drietjes nog wat rondgerommeld.

Margriet zei

Dat zwemmen van Julian ziet er wel heel erg heerlijk uit! Ik zou er zo in willen plonzen :-)

trompke zei

Zucht... geweldig thuisland krijgen jullie...