vrijdag 16 september 2016

De terugreis

Op de luchthaven aangekomen moesten we inchecken bij zo’n apparaat en toen hadden Paul en ik overgewicht in één van de koffers.
Op de heenreis was gezegd dat dat geen probleem was, omdat ze bij elkaar opgeteld werden, maar zo’n dom apparaat kan dat natuurlijk niet, dus moesten we alsnog in de rij van een balie met iemand erachter, waar de twee koffers wel bij elkaar geteld konden worden…pfff
Daarna moesten we twee verdiepingen hoger om in de vertrekterminal te komen, waar eerst de boardingpassen gescand werden en we toen door de handbagagecontrole moesten, paspoortcontrole hebben we hier niet gezien.
We kwamen in de vertrekruimte, waar Paul en Julian naar de Flight Simulator gingen kijken en Jasmine en ik ergens zijn gaan zitten met onze laptopjes.
Tegen een uur of 5 heeft Paul eten bij Burger King gehaald, waarvoor hij erg lang in de rij heeft moeten staan, dus een ijsje als toetje ging niet meer lukken.

Dit bord met Molly Malone erop hing boven een restaurantbalie, ik vond het er leuk uitzien.
 Op de borden stond dat we een half uur vertraging hadden, maar tegen boarding tijd zijn we naar de gate gelopen, waar wel liefst 1 persoon de boardingpassen controleerde.

Na een hele poos kwam er dan nog iemand bij en toen ging het vlugger, maar in het vliegtuig was er weer ‘file’ omdat de handbagagerekken bijna vol waren; mensen slepen alles mee als handbagage om maar geld uit te sparen...
Enfin toen we eenmaal zaten, konden we nog niet vertrekken omdat we het slot gemist hadden, dus we gingen met ruim een uur vertraging eindelijk weg.

Een laatste blik op Dublin, de blauwe Ikea stak wel heel erg af tegen al het groen.
 En hier zien we het laatste  stukje van Ierland.
 De vlucht was kort en onderweg heeft de piloot ook nog tijd in kunnen halen.
Hier vliegen we vlakbij Leuven
 en omdat wij weten waar we op deze foto moeten kijken, kunnen we de plaats zien waar we wonen.
Om 21.00 uur stonden we weer aan de grond in Zaventem en toen we het vliegtuig uit liepen zagen we een van de speciaal beschilderde vliegtuigen van Brussels Airlines, dit is de Magritte
 Paul ging nog even iets aan de piloten vragen, ik liep met Jasmine door, maar stond toen vast bij de paspoortcontrole, omdat Paul mijn paspoort had.

Jasmine liep door om de koffers vast op te halen en tegen de tijd dat Paul terug was en we door de paspoortcontrole konden, stond zij ons al op te wachten met de koffers.
Er kwam redelijk snel een bus aan, die ons weer naar het parkeerterrein bracht en onderweg was het ook rustig zodat we om 22.00 uur weer veilig thuis kwamen.

Julian had al eens een Ierse Harry Potter voor me meegenomen, dus die heb ik nu niet hoeven kopen.
Ik kocht nog wat leuke miniaturen voor in mijn St Patricksday kastje (zie MiniFantasy) en verder kochten Julian en ik deze twee eendjes voor de Geocaching Duck Race als souvenirs.

Wij vonden Dublin een hele leuke stad, met een hele gezellige en vriendelijke uitstraling.
We hadden gedacht door mijn voet niet veel te kunnen zien, maar we hebben meer gezien dan we gedacht hadden, maar minder dan we normaal gezien zouden hebben.
Als we nog eens een tour door Ierland gaan maken, plakken we daar zeker nog een paar dagen Dublin aan vast.

Margriet zei

En weer een mooie reis er bij op jullie lijstje, wat hebben jullie al enorm veel gezien van de wereld!

Jolande zei

We hebben inderdaad al heel veel gezien.
De lijst met wat we nog willen zien is kleiner dan dan die met wat we al gezien hebben :-)