zaterdag 3 augustus 2024

De ´gestolen´ zwemtas

 Gisteren, na het poetsen, deden we boodschappen in Ponta Delgada en toen we terugkwamen besloot Paul nog even te gaan zwemmen voor de lunch.
Ik ging niet mee, omdat ik mijn pols nog een paar dagen rust wil gunnen.
Normaal als hij alleen gaat zwemmen komt hij na ongeveer een half uur weer terug, maar tegen half een dacht ik dat hij vast met iemand aan het kletsen was en ging ik alvast lunchen.
Tegen één uur was hij nog steeds niet terug en dat was zo abnormaal lang, dat ik besloot om bij het zwembad te gaan kijken, want ik had echt het idee dat er iets gebeurt moest zijn.
Vlak voor de kleine miradouro, die tussen ons huis en het zwembad ligt, kwam er een politieauto naar boven rijden en een agent gebaarde me te stoppen, waarbij mijn hart natuurlijk zowat stilstond.
Maar gelukkig zag ik Paul op de achterbank zitten in zijn zwembroek, die had vast iets uitgespookt en werd nu meegenomen LOL
Het bleek dat zijn tas was gestolen...
De badmeesters hadden nog nooit meegemaakt dat er iets gestolen was, gingen helpen zoeken en toen de tas onvindbaar bleef hebben ze de politie gebeld.
Die kwam binnen 10 minuten en hebben Paul meegenomen om rondjes in de buurt te rijden om te kijken of ze iemand met de tas zagen lopen, bij het tweede rondje kwamen ze mij dus tegen.
In de tas zat niets van waarde behalve de huissleutels én een briefje met naam, adres en telefoonnummer, voor als er wat zou gebeuren...
Nou was dat even handig, dan weet zo´n dief gelijk waar hij moet zijn.
Ik had dus thuis de sleutels aan de binnenkant in het slot gestoken, maar dat is ook alleen maar een oplossing als je zelf in huis bent.
Enfin, Paul werd bij het huis afgezet en de politie vroeg of we nog zo´n zwemtas hadden zodat ze die konden zien.
Er liggen er twee in de auto voor als we ergens onderweg zijn en willen zwemmen, dus liet Paul die zien.
Toen kwamen de twee agenten mee naar boven om nog het een en ander te bespreken en op te schrijven, toen Paul´s telefoon ging en er een Portugese meneer belde.
Paul gaf snel de telefoon aan een agent en toen bleek dat iemand per ongeluk de verkeerde tas had meegenomen...
Een mevrouw ging even zichzelf afspoelen bij de douches en had tegen haar man gezegd neem jij de tas even mee.
Toen ze thuis kwamen en ze de tas zag, bleek dat meneer een hele andere tas had meegenomen en dat hun tas dus nog bij het zwembad stond.
Nou dat was dus een meevaller, hoefden we geen sloten te laten vervangen.
De agenten gingen weer weg en een poosje later kwam de meneer, netjes de tas terug brengen met honderd excuses :-)
Het aantal diefstallen bij het zwembad blijft dus nog steeds mooi op nul staan, maar het was wel heel wat opwinding op een doordeweekse vrijdag :-)

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat een verhaal! Fijn dat je er gewoon weer vertrouwen in kan hebben

Marthy zei

Dus een storm in een glas water.