zaterdag 31 augustus 2024

Réplicas da Memória

 Op de FB pagina van de gemeente had ik gelezen dat er in augustus en september in het gemeentehuis een tentoonstelling was Réplicas da Memória.
De kunstenaar Ricardo Viveiro Moreira bouwt replica´s op schaal, van historische gebouwen en structuren die de gewoonten en tradities van de Azoreanen en hun manierweergeven.
Omdat ik zelf ook poppenhuizen en miniaturen maakt, wilde ik dat natuurlijk wel graag bekijken en dat zijn we dus gisteren gaan doen.
De tentoonstelling (groot woord) was in de zaal voor de administratie en bestond uit een kleine witte tafel aan de linkerkant
en en drie tafels aan de rechterkant.
Alles was herkenbaar, zoals deze wasplaats
De mandemaker heeft waarschijnlijk hele goede zaken gedaan, want zijn winkel is zo goed als leeg.
Het is goed dat er op de gevel stond dat dit een kapperszaak is, want binnenin kon je niets zien.
Een fabriek waar ze dakpannen maken
De smid
Drie verschillende kerken
Een straatje waar vrouwen uit het raam naar de processie kijken.
En het uitzicht vanuit de zaal.
Ik vond alles nogal grof en te weinig gedetailleerd naar mijn smaak, we zijn bijvoorbeeld in een oude werkplaats van een smid in Lagoa geweest en daar stonden en hingen veel meer spullen en dat zou ik dan graag terugzien in zo´n miniatuur.
Maar iedereen werkt anders en het was toch leuk om dit even bekeken te hebben.
 

Geen opmerkingen: