zaterdag 24 augustus 2024

Reserva Florestal de Recreio do Viveiro

 In Furnas is een Florestal waar we nog nooit geweest waren, dus daar gingen we nu eens kijken.
Hier komt geen enkele toerist en het was er dan ook heerlijk rustig.
Op het eiland staan heel wat engelentrompetten en die zijn eigenlijk altijd oranje.
Hier stond er een met roze bloemen
en een stukje verderop een met witte bloemen.
Siernetel kom je ook overal en nergens tegen, maar ik heb ze nog niet eerder met zulke mooie gekartelde blaadjes gezien.
Opeens liepen er een aantal helmparelhoenders voor ons op het pad, ik denk dat we hun rust verstoorde :-)
Bij de toiletten zag ik dit bordje van een Mulher a Capote, waar ik natuurlijk een foto van maakte voor in mijn Lady Loo mapje.
Mulher de Capote tegeltjes zie je wel vaker, maar ze zijn eigenlijk altijd blauw of zwart, dus dat deze groen was vond ik extra leuk.
In de verte zagen we de kerk van Furnas boven het park uitsteken.
Aan onze kant van het eiland zijn de hortensia´s zo goed als uitgebloeid, hier waar de luchtvochtigheid gemiddeld 90% is, hebben we nog heel wat mooie blauwe bollen gezien.
De florestal was niet heel groot, maar het was fijn om hier even te wandelen.

Geen opmerkingen: