zaterdag 22 november 2014

Dag 11 Zagreb 2

Hier kwamen we langs toen we een cache wilden zoeken die op een vol terras bleek te liggen.
Dat is dus niet gelukt, maar de komedie/tragedie maskers maakte dat weer goed.
We kwamen in een parkje waar we een poosje gezeten hebben. Toen deze schommel vrij kwam kon ik het niet laten, ik zou uren zo kunnen liggen/schommelen :-)
Aan de andere kant van dit parkje was een stuk van de oude muur, die ook de afscheiding met een schoolplein vormde.
Dat schoolplein moest je ook over om weer uit het park te kunnen komen.
Aan kerken hebben ze geen gebrek. Als je deze ziet kun je met recht zeggen dat ze bijna op elke hoek staan :-)
We liepen door het park aan de andere kant van de stadsmuur
om daarna weer de stad in te lopen.
Ook hier hebben ze een maquette van de stad.
Ik zag nog een aparte deurknop, het deed me een beetje denken een koeienhoorn.
Vanmorgen waren we na de koffie de andere kant opgelopen, maar nu kwamen we via de andere kant op  Dolac en hebben we daar ook rondgekeken.
Via Skalinska

liepen we naarThalca. Ik heb nog nooit zoveel koffiehuizen in één straat gezien, uiteraard allemaal zonder gebakjes.
Ook zagen we daar dit leuke standbeeld van Marija Juric Zagorka, de eerste Kroatische vrouwelijke journaliste.

Geen opmerkingen: