vrijdag 28 november 2014

Dag 13 Ljubljana 1

Ljubljana, de hoofdstad van Slovenië stond op mijn lijstje van steden die ik graag zou willen zien.
Het leek me geen stad om apart een citytrip naar toe te maken, maar nu we toch zo dichtbij waren, wilde ik er erg graag naar toe.
En zo vertrokken we 's ochtends vroeg vanuit Zagreb naar Slovenië, waar we weer eens grenscontroles hadden, die hadden we de afgelopen dagen wel gemist :-)
We moesten een vignet kopen (lang leve één Europa...) en toen we die op de ruit hadden konden we Slovenië in.
 In Ljubljana aangekomen reden we eerst naar het hotel. De kamer was nog niet helemaal klaar, maar we konden de auto alvast parkeren en de koffers mochten we op de kamer zetten.
 Dat hebben we gedaan en even later liepen we alleen met onze rugtassen en een plattegrondje op de tablet, op weg naar het centrum, waarbij we langs dit mooie opera gebouw kwamen.
In het parkje aan de overkant zagen we dit borstbeeld. Geen idee wie dit is, maar ik vond het beeld zo echt.
 Zou dat nou lekker fietsen?
 Een monument op het plein van de Republiek
 dat is het grootste plein van Ljubljana.
 Een leuk en apart drinkwaterfonteintje zagen we in Park Zvezda
 Nog aparter vond ik de discobar aan de zijkant van het park; daar had ik nou wel even binnen willen kijken, maar hij was jammer genoeg gesloten.
 Close up van het skelet in de kooi. (dit logje heb ik gemaakt op Halloween, dus dat was toen wel heel toepasselijk :-) )

Geen opmerkingen: