woensdag 5 november 2014

Dag 4 Mostar 2

Natuurlijk wilde ik ook even in de rivier staan, het water was vreselijk koud en een half uur daarna had ik nog bevroren voeten :-)
 Als er groepen komen wordt er vaak geld ingezameld en als er dan genoeg is (ik dacht € 40,=) dan wordt er een stoere springer opgetrommeld, die dan vanaf de brug in het ijskoude water springt (wel met een wetsuit aan).
Dat hebben we jammergenoeg niet gezien, maar wel een groepje die vanaf een 'lage' stellage sprongen aan het maken waren. Misschien dat ze oefenen voor als ze later groot zijn lol

 Alhoewel heel veel gebouwen er nu weer uitzien alsof er nooit iets gebeurt is, zijn er toch ook nog een paar waar de schade van de oorlog nog heel goed zichtbaar is.
We aten op het terras van een heel gezellig restaurantje. Hier is het in de zomer zo druk dat ze 's avonds om negen uur nog in de rij staan te wachten op een tafeltje.
 Daar hadden wij nu gelukkig geen last van, wij kregen gelijk een tafeltje en konden niet lang daarna heerlijk eten.
Ik had polenta met 4 kazensaus met (niet op de foto) gegrilde groenten. Paul had een heerlijke risotto.
 Tja, dat krijg je als de toeristen de zwerfkattepoezen voeren :-)
Niet iedereen zal het kunnen waarderen, maar de meneer aan dit tafeltje naast ons wel, hij gaf de kattepoezen stukjes vlees.
Als ik vlees gegeten had, had ik ze ook niet kunnen weerstaan :-)
 Na het eten haalden we nog ergens een ijsje en gingen we terug naar de hotelkamer om een hotel voor morgen te zoeken.
Later zijn  we nog de verlichte brug gaan bekijken

De souvenirwinkeltjes waren gesloten, alle spullen naar binnengehaald en nu vonden we dit straatje een heel hoog Harry Potter gehalte hebben.
En terug liepen we uiteraard nog een laatste keer over de brug.

Geen opmerkingen: