zondag 4 februari 2018

New York dag 5 - Battery Park

We liepen nog een stukje langs de rivier, maar toen hebben we nog even een ommetje gemaakt om een cache te zoeken.
Op tv en in films hebben we al vaak gebouwen met dit soort trappen ervoor gezien, het lijkt me doodeng om zo naar beneden te moeten lopen, maar als het echt nodig is zul je er waarschijnlijk wel niet meer bij stilstaan.

Helemaal op de punt van Manhattan ligt Battery Park
Hier komen de East River en Hudson bij elkaar
en heb je een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld
en Ellis Island.



Dit beeld van een grote adelaar, East Coast War Memorial, herdenkt de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.

The Immigrants Monument. Vroeger kwamen Immigranten hier de USA binnen.
Ook hier lag nog een mooie laag sneeuw.
We wandelden terug langs Charging Bull, ook wel Wall Street Bull genoemd, daar was het heel erg druk
het was zelfs opstellen in een lange rij om een foto naast de bull te kunnen maken.
Nu hoeven wij gelukkig niet overal een foto van met onszelf erop, dus ik heb gewacht tot er een persoon wegging en snel geklikt voor de volgende kwam en toen had ik een redelijk goede foto van de bull.
Een stukje voor de bull staat het beeldje Fearless Girl, het staat er nog maar sinds maart (2017).
Tegenover Wall Street maakte ik deze foto van de overkapping van de metro ingang, die vond ik wel mooi.
We kwamen bij de Trinity Church
en wandelden over het kerkhof
en namen de achteruitgang naar Trinity Place.

1 opmerking:

Margriet zei

Jullie hebben heel wat bezienswaardigheden gezien daar!