zaterdag 10 februari 2018

New York dag 6 -Lego Store

Aan de overkant van Rockefeller Plaza zagen we deze mooie gevelversiering bij Brasserie Ruhlmann.

Op de hoek van Rockefeller Plaza is een Lego Store en daar gingen we natuurlijk ook even binnen kijken.
Leuk, een kerstman van lego!
De draak kenden we al van de Lego Store in London, alleen heeft hij daar een bolhoed op en een paraplu in zijn bek.
Het midden van Rockefeller Center is de Comcast Building (fka the G E Building) waar bovende deur Wisdom van Lee Lawrie hangt.
We hadden het net gezien en het was erg leuk om het hierin een iets aangepaste versie van lego te zien.
Rockefeller Plaza van lego
En dit was gemaakt van allemaal poppetjes met rode, gele , zwarte of witte helmpjes op, ik vond het heel creatief.
Bij de sleutelhangers waren heel veel figuren uit Star Wars, maar nog maar 1 Yoda die heel hard mijn naam riep :-)
Ik heb er thuis eentje op mijn prikbord hangen, maar deze heb ik ook maar meegenomen en aan mijn tasje gehangen.:-)
We wandelden verder en na nog geen vijf minuten kwamen we alweer een boom tegen die veel en veel mooier was dan DE boom.
Bij het beroemde Waldorf Astoria vonden we het er maar kaal uitzien.
Het hotel bleek helemaal gesloten te zijn omdat het gerenoveerd wordt.
Ergens op een muur zagen we dit hele grote schaakbord. Leuk om te zien, maar je hebt ladders nodig om een partijtje te kunnen spelen :-)
We liepen over de Dag Hammerskjöld Plaza
Aan de zijkant is de Katharine Hepburn Garden; een smal stukje tuin, maar wel erg mooi.
Ze woonde in deze buurt en zat graag in dit stukje tuin, dat later naar haar vernoemd is.
Aan de muur hingen foto's van haar
en op het pad waarover je loopt staan quotes van haar.
Mooi zo'n kleine oase van groen.
Dit kikkertje is dan wel geen kikker koning, maar ik vond hem toch leuk genoeg om er een foto van te maken.

1 opmerking:

Margriet zei

Dat is inderdaad een veel mooiere boom!