vrijdag 17 augustus 2018

Rondreis West USA Dag 10 - Page Upper Antelope Canyon



Voor vanmiddag  hadden we kaartjes voor de tour van 15.00 uur door de Upper Antelope Canyon en daar moesten we ongeveer anderhalf uur van te voren aanwezig zijn.
Het was niet ver van het hotel en we waren er zo.
Daar aangekomen moesten we ons melden en mochten we geen rugtassen en zelfs mijn kleine tasje niet meenemen, dus dat moest de auto in.




We waren zo mooi op tijd dat we met de tour van 14.00 uur mee mochten omdat daar nog een jeep over was en toen hoefden we maar een kwartiertje te wachten.
De lichtinval is rond het middaguur het mooiste, dus van dat betreft was het ook fijn dat we een uur eerder mee konden
Om 15.00 uur werden de namen afgeroepen en moesten we met een gids mee naar een overdekte jeep.
Wij zaten in de laatste jeep en er waren in totaal maar 6 mensen in ons groepje.



De gids/chauffeur had gezegd dat het wel bumpy zou worden, maar hij ging als laatste weg en maakte er een race van over het zachte zand, om als eerste aan te komen.
We hadden erg veel moeite om te blijven zitten, ik zat op het eind en kon mezelf met mijn linkerarm vastklemmen aan het rekje ernaast en mijn voeten had ik op de bank tegenover me.
Heel slecht voor je rug en ook heel slecht voor mijn enkels.



Bij de Canyon aangekomen stonden we helemaal te bibberen, het was echt niet leuk dit ritje.



We liepen achter de gids aan de canyon in, die was heel erg smal, maar ongelofellijk mooi.
De gids maakte steeds foto’s van iedereen op mooie plekjes, maar omdat wij onszelf niet steeds op de foto wilden (wij waren old-school volgens hem) wees hij ons precies waar we de camera moesten houden om een mooie foto te krijgen.







De twee meisjes hoorden bij ons groepje en ik maakte deze foto van hen omdat de gids net het zand een duwtje had gegeven en dat nu zo mooi naar beneden stroomde.

Hier moest een van ons twee echt op de foto van de gids en aangezien ik de camera had was Paul de vrijwilliger :-), maar het is inderdaad een mooie foto geworden.


En na een half uur lopen kwamen we aan het einde
en keken we weer uit op de droge zandvlakte.
Hier bleven we vijf minuten om rond te kijken en foto's te maken
en daarna gingen we weer terug de canyon door.
Het viel op dat de lichtinval op de heenweg mooier was dan op de terugweg.


Voordat we terug gingen hebben we aan de gids gevraagd of hij wat rustiger konden rijden en dat heeft de hij ook gedaan

de terugweg was echt een stuk beter, we konden nu tenminste wat zien en foto's maken.


Het was echt een fantastisch mooi excursie; het geld meer dan waard.

1 opmerking:

Margriet zei

Wat ontzettend mooi!
Ik zie jullie al stuiteren in die jeep LOL, gelukkig reed de gids op de terugweg wat langzamer.