dinsdag 28 augustus 2018

Rondreis West USA Dag 13 - Santa Fe

Na de ranch gingen we naar het centrum van Santa Fe en dat was voor een heel groot deel in adobestijl gebouwd.

Voor een cache kwamen we in een hotel en ook binnenin was het helemaal in stijl ingericht.

Middenin het centrum was de Plaza en wij dachten daar een broodje te gaan eten.
Het was ruim 32 graden en alle bankjes in de schaduw waren bezet.
Maar gelukkig zat er schuin aan de overkant een koele Starbucks
en bananaloaf als lunch is ook erg lekker. :-)
Na de koffie gingen we verder met onze wandeling.
We kwamen bij Burro Alley, de ezeltjessteeg.
Als ik het goed begrepen heb kwamen hier vroeger houthandelaren met hun met hout bepakte ezeltjes en werden ze in deze steeg afgeladen.

In mijn mini adobe heb ik ook zo'n trappetje met kleurrijke kleden erop
en ook zo'n schedel, dus weer helemaal leuk om het in het groot te zien.
Voor de Loretto Chapel staat een boom die helemaal vol hangt met rozenkransen.
We gingen nog een paar caches zoeken en kwamen toen over de  Santa Fe River waar geen druppel water meer in staat.
Bij dit monument hebben we een poosje fijn op het gras en in de schaduw gezeten.
Op dat moment kwam er net iemand om de vlaggen neer te halen en netjes op te vouwen.
De huizen aan de overkant van dit parkje waren ook helemaal in adobe stijl.
Nadat we het hele centrum doorgewandeld waren gingen we terug naar de parkeergarage waar de auto stond.
Op dat moment kwamen er net allemaal antieke wagens binnen rijden voor een of andere conventie.
Vlakbij het hotel is een enorme supermarkt waar we wat boodschappen gingen doen.
Ik ben niet gek op boodschappen doen, maar hier vind ik het net een uitje :-)
Paul houdt hier een Jackfruit vast, ik had het wel eens willen proeven, maar zo'n heel groot ding te lijf gaan met een klein mesje leek me niet echt handig.
We aten sushi en op tafel staat mijn drinkfles, die heeft een koelelement erin en dat is toch handig.
Rondom het hotel lagen nog 3 caches die we na het eten gingen zoeken.
Zo zagen we deze mooie avondlucht
en er kwam net een trein voorbij: geen roadrunner, maar een railrunner :-)
Santa Fe is een hartstikke leuke stad en we zijn blij dat we deze omweg toch gemaakt hebben.

1 opmerking:

Margriet zei

Mooie stad! Leuk dat je zoveel zag wat je in het mini al had gemaakt :-)