woensdag 22 augustus 2018

Rondreis West USA Dag 12 - Pagosa Hot Springs

We reden door naar de Hot Springs in Pagosa en we hadden geluk want op de parkeerplaats ging net iemand weg, dus hadden we gelijk een plaatsje direkt bij het uitkijkpunt over de Springs.

Naast het uitkijkplatform stond deze hot spring en die was echt hot, want ik kon mijn handen er niet in houden en ik heb best vuurvaste handen.
Het rook enorm naar zwavel.

We wandelden even naar de overkant van de rivier om bij het Visitors Center te kijken.
En daar hebben we een poosje bij de rivier staan kijken naar deze mensen die probeerden tegen de stroom in een stukje omhoog te roeien, dat is dus niet gelukt.
Ik wilde even weten of de rivier ook warmer zou zijn, maar het water daarin was gewoon ijskoud.
Hierna liepen we nog een stukje door het dorpje. Daar zag ik deze slinger met pepers hangen en toen kreeg ik al echt zo'n New Mexico gevoel :-)
Ik heb er ooit eens eentje in mini gemaakt voor mijn adobe, maar er nog nooit een in het echt gezien, dus helemaal leuk.
We kwamen voorbij een Thriftstore waar we even binnen gingen kijken op zoek naar sprookjeskwartetspelen, maar die hadden ze helaas niet.
Nadat we uitgekeken waren zijn we weer verder gereden.
Af en toe leek het wel of ze een rol asfalt neergelegd hadden en een duw gegeven.
Na een poosje reden we New Mexico binnen.
Vlak over de staatsgrens ligt een Continental Divide, waar we gestopt zijn om een earthcache te doen.
Paul kende het wel, ik had er nog nooit van gehoord, dus het was weer heel leerzaam.
Af en toe stopten we ergens om te cache.
Vanaf deze cache was het uitzicht heel erg mooi.
Maar ook vanuit de auto zagen we regelmatig hele mooie vergezichten.


1 opmerking:

Margriet zei

Ook niks anders leuks bij de thriftstore? :-)