dinsdag 16 april 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 2 Shoppen

Toen ik vanmorgen wakker werd en uit het raam keek zag ik dat het hotel een zwembad heeft.
 En toen ik naar links keek was daar alles Gone with the Frog.
Ik wilde ooit eens zeggen dat ze Gone with the Wind beter Gone with the Fog hadden kunnen noemen, maar versprak me en zei frog en dat hebben we er altijd ingehouden als het mistig is.
 We gingen eerst beneden ontbijten en daar hadden ze allemaal dingen die wij lekker vinden!
Vandaag doen we het rustig aan, we gaan naar een Walmark om een koelbox en een waterkoker te kopen.
We waren nog geen kilometer bij het hotel vandaan of we zagen de eerste Michaels al!
Paul draaide gelijk het parkeerterrein op en ik was weer een uurtje in Crafters Heaven :-)
 Daarna gingen we de Mississippi over naar de wijk Harvey
 De Walmart daar was zo groot dat een step of een paar rolschaatsen geen gek idee geweest zou zijn.
 Naast de koelbox en de waterkoker kochten we ook wat levensmiddelllen.
Niet deze cupcakes, maar ik vond de kleurtjes zo heerlijk 'giftig'.
 En na dit shoppen was het natuurlijk hoog tijd geworden voor ons eerste bezoek aan Starbucks.
Paul nam banana loaf bij zijn koffie en ik pumpkin loaf, zo lekker en het is zo vullend dat het bijna voldoende is voor de lunch.
 Voor Jasmine moesten we bepaalde dingen kopen bij Target, dus gingen we een plein verderop waar er eentje was.
 De winkels hier lliggen in U vormen aan parkeerterreinen en die zijn zo ongelofelijk groot dat ze er in Nederland een hele wijk op zouden bouwen.

Op het plein zat ook een Hobby Lobby!!!
Gelukkig is vandaag een winkeldagje :-)
 Er was een afdeling met St Patricksday spullen, die nu allemaal afgeprijst waren.
 En na een hele poos stond ik buiten met een grote papieren zak met gekochte spulletjes.
Als ik niet al heel erg happy was zou ik het nu wel geworden zijn.
 Om de hoek bij Hobby Lobby zochten we de eerste cache in Louisiana en vlakbij maakte ik een foto van deze korenbloemen. Ik vind ze heel mooi maar zie ze niet zo vaak.
 En toen gingen we weer terug naar het hotel, waar ik onze mooie nieuwe blauwe koelbox op de foto zette.
Deze is handiger als die van vorig jaar want er zit een handvat aan.
Normaal nemen we op reis altijd onze reiswaterkoker meer, maar die heeft een Europese stekker en met een transformatorstekker ertussen duurt het ruim 20 minuten voordat het water kookt en omdat dat vorige keer niet echt handig was hebben we hem thuisgelaten en er hier eentje gekocht met een Amerikaanse stekker. (en die kookte het water in no time).
 Ook maakte ik een foto van de gekochte St Patricksday spulletjes, zo leuk.
 Voor het avondeten gingen we naar een straat 2 blokken verderop waar wat restaurantjes zitten.
Omdat er maar een paar wijken in New Orleans zijn waar je gewoon rond kunt lopen en wij nog niet in het hotel gevraagd hadden welke wijken dat zijn, gingen we dit kleine stukje met de auto.
De naam van de straat staat hier ook met tegeltjes in de stoep.
 In Deep South  eten ze vlees, veel vlees en het liefst alles gefrituurd in dikke lagen  paneermeel, dat is nou niet direkt ons ding, dus wij gingen naar een Mexicaans restaurantje
 en daar hebben we heerlijk gegeten.
De eerste dag rustig aan doen en shoppen was in ieder geval geslaagd.

Geen opmerkingen: