maandag 22 april 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 4 French Quarter 2

We wandelden verder over Place de France waar dit gouden beeld van Joan of Arc stond te glimmen in de zon.
 We liepen over Latrobe Park
 naar the French Market waar we een poos rondgekeken hebben.
 We houden er eigenlijk niet van om ergens te gaan lunchen en slepen dan ook altijd zelf broodjes mee die we gedurende de dag opeten, maar je kunt natuurlijk niet in Nola geweest zijn zonder een Po Boy te eten.
We kregen een tafeltje naast de liveband, maar omdat we elkaar daar niet meer konden verstaan hebben we toch maar om een andere tafel gevraagd.
Een Po Boy is eigenlijk net zoiets als wat ze hier in Belgie een Club Sandwich noemen: een (groot) stuk french bread, dat op een stokbrood lijkt maar zacht is en daarop sla, tomaat en dan de vullling van je keuze.
Daar zit uiteraard geen vega variant tussen, dus bestelde ik er eentje met catfish (meerval).
Ze waren lekker en ik vond het leuk om er eentje geprobeerd te hebben, maar een volgende keer hou ik het toch weer gewoon bij mijn eigen broodjes :-)
 Na de lunch wandelden we weer verder en kwamen weer allerlei mooie dingen tegen, zoals deze fontein met muurschildering erachter.
 Vanaf Washington Artillery Park hadden we een prachtig uitzicht op Jackson Square en de St Louis Cathedral.
 We zijn naar beneden gelopen en over Jackson Square naar de Cathedral toe.
 Die was net gesloten, dus konden we 'helaas' niet binnen kijken.
Inmiddels was het op straat al een heel stuk drukker geworden.
 We kwamen langs verschillende Mardi Gras winkels
 en ik zag deze deurknoppen in de vorm van pepers.
 Bij het standbeeld van Jean-Baptiste le Moyne de Bienville, de stichter van Nola, was het rustig en daar hebben we een poosje gezeten om onze voeten wat rust te gunnen en druiven gegeten.
 Hierna zijn we verder gewandeld naar de Mississippi.
In mijn jeugd heb ik de rivieren van Amerika moeten leren en de Missisippi met zijn radarboten sprak altijd wel tot mijn verbeelding en dan sta je er zomaar ineens zelf naar te kijken!
 Langs de rivier is ook vanalles te zien, zoals het standbeeld van de immigrant,
 waarvan de achterkant ook heel mooi is.
 En overal staan borden met info over historische gebeurtenissen, zoals hiereen bord over de slavenhandel.

1 opmerking:

Margriet zei

Het ziet er mooi uit daar! Paar weken geleden een boek gelezen waar de Missisippi in voorkwam!