woensdag 17 april 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 3 Swamptour 1

Een Swamptour doen staat al jaren heel hoog op mijn lijstje en vandaag was het zover!
We gingen vroeg op weg naar White Kitchen, ongeveer een uur rijden vanaf het hotel.
Om de hoek van hotel zagen we deze kerk, de eerste van _honderden_ die we deze vakantie zouden zien. Ik vond de toren er Mondriaanachtig uitzien en daarom maakte ik er een foto van.
Onderweg kwamen we over een brug, die leek net een lange betonnen bak net boven het water..
 Geen dorpje of niets te bekennen, maar wel een kleine begraafplaats ergens in het moerasland.
 Alles zat mee, het verkeer reedt overal goed door en zo waren we ruim op tijd bij het vertrekpunt van de tour.

 We waren zelfs zo vroeg dat het indelen van groepen nog niet begonnen was en daarom gingen we nog maar even in de omgeving rondwandelen en een eerste blik op de swamp konden werpen.
Wij vertalen zowel swamp als marsh met moeras.
Een swamp is een plaats waar de planten die deel uitmaken van het met water bedekte gebied voornamelijk houtachtige planten en bomen zijn.
Een marsh heeft geen houtachtige planten maar voornamelijk grassen, riet en zegge.
Marshes zijn meestal niet zo diep als swamps.
Toen ik voordat we vertrokken nog even langs het toilet ging moest ik bij het zien van deze kraan gelijk aan Bertie denken.
Ze spaart gezichtjes die je ziet in normale voorwerpen, nou ik zag hier een paar ogen met wimpers neus en mond in, maar ook een rendier met een gewei :-)

Toen het kantoortje open ging en we onze inschrijving gingen bevestigen kregen we een oranje polsbandje en toen het tijd was om te vertrekken moesten alle mensen met dezelfde kleur polsbandjes op een genummerde bank gaan zitten.
Daar werden we opgehaald door de Captain Ron, die ons meenam naar de plaats waar de boot lag.
Ik had de laatste plaats aan de linkerkant van de boot, maar omdat dat de voorkant bleek te zijn bij het varen had ik ongehinderd uitzicht: echt heel fijn om foto’s te maken zonder iemand erop.

Er zitten alligators in deze wateren, maar die zouden we niet zien omdat het water nu nog te koud is en ze daardoor geen energie hebben om naar boven te komen.
Wel zagen we schildpadden

en een slang. Captain Ron zag hem op de tak liggen en voer er met de boot onder.
Het is dat ik de slang zag bewegen anders zou je denken dat ze voor de toeristen een nep exemplaar op de tak vastgemaakt hebben. :-)
We kwamen langs een stuk met waterlelies

En van de bomen die er staan groeien de wortels boven het water uit, wat een heel apart gezicht is.
Wij hadden een prachtige dag, maar ik kan me voorstellen dat als er hier mist hangt het er hier erg spookachtig zal uitzien.
De bomen hangen vol met Spaans mos, wat natuurlijk ook bijdraagt aan die spookachtige uitstraling.
Toen kwamen we bij een stukje waar twee wasberen wonen, het schijnen rampen te zijn die beestjes, maar ik vind ze er zo leuk en schattig uitzien.



2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Mooie tocht. En dat je dan toch nog aan me denkt, hihi.

Margriet zei

Ooooh, die wasbeertjes zijn schattig!
Ik was helemaal geobsedeerd door mijn Doornroosje lapbook, dus ik loop een week achter, maar nu heb ik dus wel lekker veel te lezen ;-)