maandag 3 juni 2019

Rondreis Deep South USA - Dag 18 Savannah 2

We wandelden verder langs Colonial Park Cemetery,
en kwamen op de plek waar de dichter Conrad Aiken gewoond heeft.
We hadden nog nooit van hem gehoord, dus weer wat geleerd.
Inmiddels hadden we wel erg veel zin in koffie en toen zijn we een Starbucks gaan zoeken.
Na de koffie wandelden we weer verder langs dit mooie gebouw
naar Dick Blick die we gezien hadden toen we naar Starbucks liepen, tja en als je er dan toch vlakbij bent...:-)
Daarna wandelden we nog een poosje rond en bekeken we veel van de pleinen die Savannah rijk is.
We kwamen langs The Old City Exchange Bell, waarvan geloofd wordt dat het de oudste klok is in Georgia. Hij is geimporteerd uit Amsterdam.
Op de meeste pleinen staan grote bomen en standbeelden
Dit verlengstuk van een regenpijp in de vorm van een vis vind ik erg mooi.
Intussen liep onze parkeermeter bijna af en moesten we dus terug.
Omdat we een stuk verderop nog wat caches zouden gaan zoeken en geen zin hadden om weer heen en weer te moeten lopen hebben we de auto meegenomen en hem hier en daar even neergezet.
Nu  kwamen we nog langs het hoofdkwartier van Sherman
Leuk en leerzaam af en toe, maar hier moet ik toch bijna een stamboom bij gaan tekenen :-)
Deze zonnewijzer vind ik ook heel mooi, maar of hij onder alle bomen nou nog goed werkt vraag ik me echt af.
Monterey Square was het laatste plein dat we bekeken.
In het historische centrum hebben we een multi virtuele cache gedaan.
De eerste 3 waypoints lagen in het centrum, maar het vierde lag er een heel stuk buiten, maar in de richting van ons motel, dus daar gingen we ook nog even naar toe.
Zo kwamen we op Laurel Grove Cemetery waar we ook nog een poosje rondgewandeld hebben.


Gisteravond aten we bij de Panda Express, dus vandaag was Chipotle aan de beurt en zoals altijd aten we daar weer een bowl vol met lekkers.
In het motel maakte ik nog even een foto van mijn aankopen bij Dick Blick en daarna werkten we zoals altijd ons avondprogramma weer af: Paul voorbereiden wat we morgen zullen gaan doen en ik de foto's,het dagboek en het loggen van de caches.

1 opmerking:

Margriet zei

Mooie stad! En weer een hobbywinkel hahahaha