vrijdag 28 juni 2019

Rondreis Deep South USA -Washington DC in de regen

Vandaag was er regen voorspeld en inderdaad toen we opstonden regende het.
Op de hoek van de straat van het hotel hadden we al heel vaak vanuit de auto of het busje het  US Marine Corps War Memoral gezien en dat was het enige waar ik nog een foto van wilde maken, dus daar liepen we in de regen naar toe.
Hiervandaan hadden we ondanks de regen een mooi uitzicht.
Ik wilde eigenlijk wel in het appartement blijven vandaag, maar Paul wilde graag het National Air and Space Museum bekijken, dus gingen we met de metro weer naar The Mall.
Eerst keken we in Smithsonian Castle bij de tomb van James Smithson, de grondlegger van the Smithsonian Institution.

Het Air and Space Museum was daar  vlakbij


De helft van het museum bleek i.v.m. renovatiewerken gesloten te zijn en nu liep dus iedereen in de andere helft.
Aangezien het museum gratis is, het regende en er tig bussen schoolreisjes waren, was het daar over de koppen lopen; het Damrak in de spits was er niets bij.


Ik kan daar absoluut niet tegen en had het gelijk al helemaal gehad, zeker nadat ik een half uur in de rij moest wachten voor een toilet.
Ik ben boven ergens gaan zitten lezen en Paul is nog wel rond gaan kijken, maar alles wat hij graag wilde zien stond uiteraard in het afgesloten stuk, dus die was weer heel snel terug.

En toen zijn we weer met de metro terug gegaan naar onze rustige kamer, waar we koffers gingen pakken
Het is Paul weer gelukt om alles wat we gekocht hebben in de koffer te krijgen, inclusief de waterkoker, die we bewaren voor als we weer eens naar de USA gaan.
De koelbox hebben we aan het kamermeisje gegeven die daar heel blij mee was.
Toen het tussen de buien door even droog was zijn we in het parkje naast het hotel nog een cache gaan zoeken.
En daarna zijn we over de loopbrug naar de andere kant van de weg gewandeld waar we in een klein parkje vergeefs naar nog een cache zochten.

Tegen een uur of zes zijn we met het busje naar het metrostation gereden
waar we voor de laatste keer bij Chipotle gingen eten.
We haalden een ijsje bij MC en liepen daarmee terug naar het hotel.
Ik heb de caches allemaal gelogd, foto's en dagboek gedaan en de rest van de avond hebben we gewoon wat rondgerommeld want er hoefde niets meer gedaan of uitgezocht te worden voor morgen.

1 opmerking:

Margriet zei

Ik lijk op Paul, ik kan ook heel goed inpakken ;-)