dinsdag 18 juni 2019

Rondreis USA Deep South - Dag 24 Colonial Wiliamsburg 2

We wandelden verder langs the Courthouse,
en de markt aan de overkant van de straat.
Af en toe zag je dan weer iemand op een paard voorbij rijden en als er dan geen andere mensen in de buurt waren, met bijvoorbeeld selfiesticks, was het net alsof je terug was in de tijd
Dit aparte, achthoekige, gebouw is the Magazine, hier werd vroeger de militaire uitrusting bewaard
Deze boom is vast ooit eens als een klein boompje naast het huis neergezet en moet je nu eens kijken.
De hoedenmaker en de juwelier hielden vast even pauze voor hun winkels.
Deze mevrouw deed me aan Moeder de Gans denken :-)
Helemaal aan het eind van de straat was Capitol Building.
Hier begonnen we aan een multi virtual en op die manier ontdekten we ook weer dingen waar we anders misschien voorbij gelopen waren
zoals deze boom die naast het gebouw stond;  het is de meest vreemde boom die ik ooit zag.
Ik vind het echt heel leuk dat overal mensen in kostuums rondlopen.
Een winkel met "Scarlett O'Hara hoeden".
De parkeertijd was voorbij en dan mag je niet meer op datzelfde parkeerterrein blijven staan. We hadden bij het Visitors Center gehoord dat ze dit controleren door gekleurde streepjes op de banden van de auto te zetten en daarom is Paul de auto op een ander parkeerterrein gaan zetten, terwijl ik nog een waypoint van de virtual ging doen bij Governor's Palace.
En blik tussen de huizen door.
De kerk vanaf de begraafplaats gezien. Op de hoek bij de kerk kwam ik Paul weer tegen.

We wandelden weer terug naar het begin en op de hoek waar we begonnen waren keken we even binnen in de bookstore.
Dat bleek een Barnes & Nobles te zijn en veel groter dan je van buiten zou denken, omdat de buitenkant uit allemaal verschillende huizen leek te bestaan.
Binnen zat ook een Starbucks dus daar zijn we gelijk koffie gaan drinken.

Voor de virtual moesten we een foto maken van wat je de leukste/mooiste plek vond en ik maakt een foto voor de boekwinkel :-)
Paul moest vreselijk lachen, zoveel historische gebouwen en ik koos voor de boekwinkel met Starbucks erin...
Tja, dat was misschien niet helemaal het idee van de virtual, dus heb ik een foto van Bowden-Aristead House gemaakt, dat vond ik ook echt heel mooi.
Het was een heel eind rijden om hier te komen, maar dat was het meer dan waard, het was geweldig om hier rond te kijken.

Met de auto zijn we nog een virtual gaan doen bij Melissa’s Meadow, maar dat was helaas vergane glorie; de borden waren vies en bijna niet te lezen, de gedenksteen was helemaal kaal en de meadow zelf was ook alleen maar gras zonder ook maar iets van een bloemetje erin; erg jammer, maar Williamsburg zelf vonden we prachtig.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik ben best een beetje jaloers hoor, op jou dat je deze fantastische reis maakte. Maar ha, Williamsburg, daar ben ik ook geweest. Mooie herinnering

Jolande zei

Wat leuk dat jullie daar ook geweest zijn.