maandag 3 juli 2023

Terceira Dag 10 Van Angra naar Praia da Vitória

Nu het kalm weer was besloten we om nog een keer langs de kust tussen Praia da Vitória te rijden, maar nu vanaf de andere kant.
Dus reden we over de snelweg naar Angra, waar we bij São Bento eraf gingen en naar de kustweg reden.
We kwamen op een parkeerplaats die hoog boven het strand lag.
De cache lag beneden op het strand, maar om daar te komen moesten we via een vrij steil zigzagpad naar beneden en omdat ik mijn voeten best voelde van gisteren én we op onze gewone schoenen liepen hebben we dat niet gedaan en zijn we boven gebleven waar we van het uitzicht genoten.

We hielden het bij het vrij vlakke terrein en een paar treden bij een kerkje.

In Fereira, waar we de vorige keer opgehouden waren omdat het begon te regenen, zochten we nu de caches die we toen niet meer deden.
Vanaf een cache hadden we uitzicht op Ilhéus das Cabras, maar vanaf hier was duidelijk te zien dat het twee eilandjes zijn.

Ik zette nog een bushokje op de foto, deze was helemaal beplakt met stukjes kranten/tijdschriften.

We kwamen weer langs een aantal zwembaden, waar het water nu helemaal vlak was.
Bij dit zwembad in Porto Judeu was een restaurantje en dat zag er gezellig uit, dus dachten we daar koffie te gaan drinken.
Bleek dat ze alleen maar espresso hadden en dat lusten we echt niet, dus zijn we weer verder gereden.

Onderweg hebben we een aantal van deze kleine torentjes gezien. We weten niet waar ze voor zijn; watertorentjes misschien.
Uiteraard kwamen we ook weer een kudde koeien tegen  :-)

We waren van plan om onze lunch op te eten op de picknickplaats van Praia dos Salgueiros, maar toen we aankwamen was het er zo vol dat er niet eens meer een parkeerplekje was.
We moesten de auto een stukje verderop langs de straat zetten en zijn toen naar het zwembad gelopen, waar gelukkig nog wel net een picknicktafel in de schaduw vrij was.
We vroegen ons af wat er aan de hand was, maar het bleek vandaag Corpus Christi te zijn en iedereen had een vrije dag.
Het was hier trouwens wel een enorm verschil met de vorige keer dat we hier waren, zo kalm als het water nu was.

In Porto do Sâo Fernando waren we niet eens gaan kijken, omdat het water veel te hoog kwam, nu was het in de haven zo kalm dat er zelfs mensen zwommen.
We konden nu ook over de rotsen naar de hele grote tide pool wandelen
daar zwommen een hoop vissen in rond.
Langs de wandelpromenade stonden allemaal cactusvijgen in bloei, dat vind ik toch altijd een heel mooi gezicht.
Hier konden we nergens parkeren en heb ik deze império met de mooie muurschildering ernaast vanuit de auto op de foto gezet.

Tenslotte kwamen we weer bij een picknickplaats waar we de vorige keer een hele poos naar de enorme golven hebben staan kijken.
Nu hebben we er een poosje gezeten om druiven te eten.
Daarna viel het me op, dat het bushokje ook dient als miradouro; echt multifunctioneel.
Natuurlijk zijn we er even bovenop gaan kijken en ook vanaf daar hadden we weer een mooi uitzicht.

Nu hadden we volgens Paul alles wel gezien en bedacht hij dat we ook wel konden proberen om morgen met de middagvlucht terug te gaan, dus haalden we de papieren op en reden we voor de zoveelste keer naar de airport.
Deze keer was het jammer maar helaas, want er was nog maar 1 stoel vrij op de vlucht, dus gaan we gewoon terug met de avond vlucht.

Marthy zei

Prachtig dat uitzicht van de bovenste foto en dat bushokje is zo leuk.

Bertiebo zei

Ja nou laat je weer allerlei prachtige dingen zien en dan val ik op een bushokje, of all things!