maandag 10 juli 2023

Verse uien

 Vorige week was de buurman druk bezig met het opgraven van grote ronde dingen die hij op een plankenstellage legde.
We konden niet goed zien wat het waren, maar omdat ik toch graag wilde weten wat het nou waren pakte ik mijn fototoestel en zoomde in.
Zo zagen we dat het héle grote uien waren.
 Ik had me de moeite kunnen besparen, want de volgende dag stond de buurman op de stoep met een bos van 6 uien.
Elke ui is zo groot als 4 middelgrote uien die ik normaal gebruik :-)

Inmiddels heb ik van 2 uien een heerlijke hartige taart gemaakt, die met wat sla verrukkelijk smaakte en waar we twee dagen lekker van gegeten hebben!


2 opmerkingen:

Marthy zei

Heerlijk, een uientaart, maak ik ook weleens. Ben een fan van hartige taarten.

Bertiebo zei

Hahaha... grote ronde dingen!