donderdag 27 juli 2023

Vakantie "pret"

 Vanmorgen liepen we in onze zwemkleding naar het zwembad om te gaan zwemmen, maar toen we aan de overkant van de weg kwamen zag ik de rode vlag wapperen en als die hangt mag er niet gezwommen worden.
 
We vroegen ons af waarom niet, het eerste waar we aan dachten waren kwallen en we besloten om door te lopen en even te gaan kijken.
Toen het zwembad in zicht kwam zagen we dat alles afgezet was met rood-wit gestreept lint.
Net voordat we uit huis gingen hadden we de maritime politie voorbij zien rijden, dus moest er echt wel iets meer aan de hand zijn dan kwallen.
En inderdaad, de badmeesters vertelde dat vannacht een stelletje dronken idioten alle vuilnisbakken én de drie containers die bij het zwembad staan met inhoud en al in het water hadden gegooid...
Toen de badmeesters vanmorgen aankwamen wisten ze niet wat ze zagen, het hele zwembad vol met vuilnisbakken en afval, zoiets hadden ze nog nooit meegemaakt.
Er is met man en macht gewerkt om alles uit het water te krijgen en alle kapotgegooide bierflesjes die rondom het bad lagen weer op te ruimen.
Sommige mensen hebben echt een ziek gevoel voor wat vakantie pret is...
 
Er zijn waterstalen genomen, dat wordt vandaag nog een keer gedaan en dan hopen ze dat er morgen weer gezwommen kan worden.
Maar de oceaan was vandaag enorm kalm en omdat er geen stroming was zeiden ze dat we konden gaan zwemmen bij het stuk waar de bootjes het water in gaan.
Dat deden we dus.
We hebben waterschoenen die stroef zijn en ik had net met een voet heen en weer geschoven om te kijken of het glad was, wat het niet was.
Maar twee stappen verder bleek het wel glad te zijn en lag ik languit op mijn rug...
Gelukkig kon ik alles nog gewoon bewegen, maar ik was me suf geschrokken en had wel overal pijn.
Dat lijkt voornamelijk spierpijn te zijn, dus ik doe maar even kalm aan: zitten en wat tv kijken, wel totaal anders dan even lekker zwemmen...

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat eën tuig toch.En wat je val betreft hoop ik dat het hierbij blijft

Marleen zei

Wat een pech heb jij toch af en toe!!!
Ik miste je al, hoop dat je snel terug kunt gaan zwemmen.

XXX

Marthy zei

Hoe mensen het in hun hoofd halen om dat soort dingen te doen, ik begrijp er niets van. Vraag me dan altijd af wat voor soort mensen dat zijn. Sterkte met je rug.