dinsdag 8 oktober 2024

Belgie dag 14

 De schilder kwam vanmorgen al vroeg en vond een pakketje op de stoep.
Post NL heeft tegenwoordig alleen nog maar tijd om pakketjes op de stoep te smijten, aan te bellen en gelijk weg te rijden, als je niet thuis bent heb je pech.
Dit pakje heeft er ook al een poosje gelegen, want het voelde vochtig, maar de inhoud van het leuke 'pretpakket'  dat Jasmine stuurde was gelukkig niet beschadigd.
Een leuk begin van de dag.
De schilder begon in de badkamer, waar hij de muur in de kast gaat vervangen en de scheur in het plafond repareerde.
Terwijl dat moet drogen is hij in de eetkamer begonnen
De lelijke randen langs het plafond (die er al zaten toen we dit huis kochten) zijn weggehaald en er komt een strak plafond
Het moet eerst een chaos worden voordat het beter wordt :-)
Toen we met de inhoud van de keukenkastjes bezig waren had ik gezien dat er nogal wat kruiden waren die aan vervanging toe waren.
Nu had ik inmiddels al een stuk of 8 verschillende soorten en maten potjes, want navulzakjes zijn bijna niet meer te koop voor alle kruiden, dus telkens moet je een potje kopen, die elk jaar nu nieuw nu nog beter zijn...
Dus bestelde ik online lege kruidenpotjes, die ik voortaan kan vullen en dan hebben we geen potjes meer die uit het kruidenkastje vallen of er niet in passen en weer ergens anders moeten staan.
En toen heb ik alle potjes leeg gemaakt, nu alleen nog nieuwe kruiden kopen.
Morgen gaat de schilder verder in de keuken en zal er waarschijnlijk wel geschuurd moeten worden  en daarom hebben we alle kastjes afgeplakt met tape,
En toen kon ik geen pap meer zeggen :-)
 

Geen opmerkingen: