maandag 14 oktober 2024

Belgie dag 20

 Dit weekend was het Earthcache day en dat had ik op de planning gezet omdat er dan een souvenir te verdienen viel en ik souvenirs verzamelen nu eenmaal heel erg leuk vind.
En zo reden we dan na de lunch naar Piétrebras in Wallonië, waar we in een heel mooi stukje bos, naast een riviertje antwoorden zochten op vragen over fossielen in een groot rotsblok.
Het was fijn om even een frisse neus te halen in een mooie omgeving.
We zagen ook nog wat paddenstoelen.
In de buurt van ons huis, langs de weg die door het bos naar Leuven gaat, heeft Ad Wouters een nieuw kunstwerk gemaakt.
We waren er al verschillende keren langsgereden, maar ik had steeds de camera niet bij me.
Nu wel en het was ook nog zonnig weer, dus ik vroeg aan Paul of hij even door wilde rijden zodat ik er nu een foto van kon maken en het van dichtbij bekijken.
Weer thuis dronken we een kop koffie en ging Paul werken aan de vensterbanken voor de eetkamer.
Dat viel nog niet mee, want alles loopt scheef en zie dan maar om het er netjes in te krijgen.
Ik heb mezelf bezig gehouden met het uit elkaar schroeven van de oude tafel en nog wat van dat soort klusjes.
De nieuwe tafel en stoelen hebben we aan de voorkant van de woonkamer gezet en die blijft daar staan tot eind volgende maand de eetkamer gedaan wordt.
Het is fijn dat we een ruime woonkamer hebben en het daar nu ook niet meer zo volgepakt staat.
Omdat er van de normale schoonmaak ´routine´ de afgelopen weken niet veel terecht is gekomen, heb ik vandaag de woonkamer onder handen genomen en die is nu ook weer spic en span.
En het fijnste was dat ik eindelijk weer zelf kon koken.
Na al het kant en klare eten smaakte dat extra lekker.

 

Geen opmerkingen: