zaterdag 1 augustus 2015

Naar Australië 1

Terug uit Madeira, waren we net begonnen om ons te verdiepen in het huren van een camper om van de zomer een rondreis door Ierland te gaan maken, toen er op een avond vlak voor het eten, een mailtje van HomeExchange mijn inbox in kwam.
Het was van Graeme en Sandra uit Australië, die zochten een ruil tussen half mei en half augustus de komende zomervakantie.
Omdat Australië op onze landen 'wish-list' stond bekeek ik hun pagina even vlug en wat ik zag sprak me erg aan, dus onder het eten gooide ik het in de groep.
'De groep'  en met name J&J leek het ook wel wat (als die het niets vinden en thuisblijven kunnen we natuurlijk niet ruilen) en met elkaar bekeken we de pagina nog eens goed en besloten om terug te mailen dat we geïnteresseerd waren.
Toen Paul vrij had kunnen krijgen konden we alles bevestigen en hadden we een ruil voor 4 weken, die op 22 juni zou beginnen.
Vandaag was het dus zo ver. Graeme en Sandra waren al in Brussel, ze zouden met de trein naar Leuven komen en dan zou Paul ze daar ophalen.
Wij waren in afwachting van de post en de wijkverpleegkundige, dus toen de bel ging en ik open deed verwachte ik een van de twee op de stoep te zien staan, maar het was een onbekend echtpaar: Graeme en Sandra :-)
Ze hadden geen bereik met hun telefoons en daarom hadden ze een taxi naar ons huis genomen: verrassing.
We maakten kennis, deden een toer door het huis en de tuin, babbelde nog wat en toen was het voor ons tijd om naar Zaventem te vertrekken.
Graeme ging mee om ons af te zetten.
We waren ruim op tijd vertrokken, wat maar goed was, want er stond een niet rijdende file op de snelweg.
Gelukkig konden we er af bij een afslag en namen we de binnendoor wegen, wat ook niet echt opschoot, omdat er wegwerkzaamheden waren.
Maar uiteindelijk kwamen we er dan toch nog mooi op tijd aan.
Graeme vertrok met onze auto en wij gingen de bagage afgeven.
Een vriendin van Jasmine die op de luchthaven werkt zag ons lopen en kwam ook even gedag zeggen.
Toen we door de handbagage- en paspoortcontrole waren begon de vakantie pas echt bij Starbucks :-)
 We vertrokken mooi op tijd en Paul maakte foto's van de baan die op het ogenblik gesloten is omdat er werkzaamheden bezig zijn.
 ook maakte hij een foto van de file die er nog steeds stond...
 We vlogen voor de eerste keer met Emirates en dat is heel goed bevallen; net even wat meer beenruimte dan andere maatschappijen en geweldig flight entertainment met een gigantisch uitgebreid filmaanbod.
Ik heb films gekeken, maar door mijn pilletjes kan ik dat eigenlijk net zo goed laten, want ik kan me later toch niet meer herinneren waar ze over gingen.
Ook kregen we een kleine toilettas met tandenborstel, tandpasta, oogmasker en zachte sokken.
En de maaltijden die we kregen waren heel uitgebreid en heel smakelijk.
Jasmine en ik hadden van te voren voor de lacto-ovo maaltijden gekozen en die keus werd automatisch doorgetrokken voor alle vluchten.
De eerste maaltijd bestond uit o.a. couscous, linzencurry met wilde rijst, spinazie met quinoa, een zonnenbloempitbroodje, koekjes crackers en een alpro soya chocolade toetje.
 Maar ook de niet vega maaltijden waren volgens Paul en Julian erg lekker.
 Toen het donker werd verschenen er allemaal kleine lampjes op het plafond van het vliegtuig.
Zoiets heb ik ook nog nooit gezien en ik heb er best veel foto's van gemaakt (Jasmine zei dat ik maar bleef fotograferen en zeggen dat het zo mooi was) en daar ben ik nu wel blij om, want ik kan het me dus echt niet meer herinneren, wat wel jammer is.
 Zo'n zes uur nadat we opgestegen waren vlogen we boven een verlicht Dubai.
In Dubai hadden we 3 uur voordat de volgende vlucht vertrok en ik wilde ontzettend graag een cache zoeken die voor de airport ligt.
We gingen dus door de douanecontrole, kregen een mooi stempel in onze paspoorten en kwamen toen buiten in een niet te geloven hitte terecht.
Twaalf uur 's nachts, 33 graden met een gevoelstemperatuur van 37 graden. Dubai is dus echt geen land waar we nog eens naar toe zullen gaan om er vakantie te houden.
 De cache lag in de buurt van de luchthavenmoskee. We hadden even moeite om het juiste level te vinden, maar toen we daar aangekomen waren konden we de cache snel vinden.
 Dat was maar goed ook, want toen konden we snel weer naar binnen, uit de hitte vandaan.
We moesten opnieuw door de douanecontrole en kregen weer nieuwe stempels in onze paspoorten, altijd leuk.
 De airport is erg mooi.
Dit is een watervalmuur.
Toen het weer boardingstijd was begon de (van tv bekende) Australische toegangscontrole  al.
Op verzoek van de Australische regering werd alle handbagage van boven naar onder onderzocht voordat we het volgende vliegtuig in mochten.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Oh wat gaaf, dit ga ik lekker allemaal volgen!