zondag 22 oktober 2017

De week van Maui en Mandu 17

Ik praat altijd tegen onze kattepoezen, dat heb ik altijd al gedaan en dat doe ik dus ook tegen Maui en Mandu.
Paul moet daar altijd om lachen en zegt dan dat die beesten er toch niets van begrijpen, maar ik vind het ook een vorm van aandacht geven.
Mandu reageert er in ieder geval regelmatig op, dan komt hij in de buurt zitten en als ik dan wat tegen hem zeg 'geeft hij antwoord' :-) miauw.
Maui speelde deze week weer regelmatig verstoppertje in de gordijnen.
Dan zie je af en toe dat kleine koppie tevoorschijn komen en dat is toch zo leuk.
 Vrijdag is tegenwoordig een slechtte dag voor Mandu.
Zijn wij allemaal ontzettend blij dat Dilber na haar zwangerschap- en ouderverlof weer terug is, Mandu wil niets van haar weten.
Zit hij normaal gesproken altijd achter een deur te wachten om eruit te kunnen, als hij Dilber nog maar hoort praten in de gang, kruipt hij op de dvdmandjes onder de tv.
Hier heb ik de voorste 3 weg moeten halen om deze foto te kunnen maken.
Er is nauwelijks ruimte, maar hij perst zich ertussen en blijft daar zitten totdat de kamer gedaan moet worden.
Maui trekt zich nergens wat van aan en gaat gewoon lekker liggen slapen op een plaats die hem op dat moment het fijnste lijkt.
 Toen de kamer klaar was heb ik Mandu met kattensnoepjes en eten de keuken in weten te krijgen.
Daar was hij niet echt happy, maar het ging goed tot Dilber en ik koffie gingen drinken...
We zagen hem nergens,tot ik ineens 2 oogjes zag glinsteren in het smalle stukje tussen de kast en de muur.
 Toen Dilber weer verder ging werken is hij tevoorschijn gekomen en heeft hij zo zitten te wurmen dat hij tussen de muur en de oud papierbak in kon kruipen en daar is hij blijven zitten tot Dilber weer weg was...
 Van zoveel stress wordt je natuurlijk moe, maar toen bleek Patch weer in het mandje te liggen.
Hij is er toen maar bij gaan liggen en wonder boven wonder vond Patch dat nog goed ook.
 Later, toen Patch weer ergens anders naar toe was, kwam Maui erbij liggen, maar dat paste niet helemaal meer in die houding :-)
 Maar nu is alles weer rustig, geen Dilber meer, en ligt meneer weer heerlijk door het bed van Julian te kijken als je die kamer binnen komt.
En hier komt de uitdrukking "kat in het bakkie" vandaan :-)

1 opmerking:

Margriet zei

Vreemd dat Mandu zich zo gedraagt als Dilber er is. Gelukkig is ze er niet dagelijks! Ik praat ook altijd tegen dieren. Ze verstaan je misschien niet letterlijk, maar ik denk dat ze best veel begrijpen, ook al door de manier waarop je dingen zegt. Maar goed, ik praat ook tegen goudvissen en tegen knuffelbeesten hahahaha