zondag 29 oktober 2017

De week van Maui en Mandu 18

Regelmatig loopt er een grote dikke kater achter ons huis langs en dan zit het duo altijd voor het raam te kijken waar hij naar toe loopt.
Op deze foto is de grote kater (bijna) niet te zien, maar ik vond de spiegeling in de ruit van M&M zo leuk.
 Ik strijk niet heel veel, maar sinds Maui en Mandu er zijn heb ik in de waskamer staan strijken i.p.v. in de woonkamer.
Het zwembad was winter klaar gemaakt en door al het in en uit geloop zag de vloer van de waskamer er niet uit en daarom ben ik in de woonkamer gaan staan strijken, nou toen moest er natuurlijk gelijk gekeken worden wat dat nu toch weer was.
 Maui was er niet af te krijgen, zat en hing overal aan, dus heb ik ze uit de kamer gezet, zodat ik rustig kon strijken.
 Ze hebben van de week heel veel boven gezeten, Julian maakte deze foto dat ze op zijn kamer met een stukje papier aan het spelen waren.
 Toen Dilber vrijdag weer kwam wilde Mandu er uit en naar boven, maar omdat daar nog gepoetst moest worden, hield ik ze in de kamer.
Omdat ik de deur niet open wilde doen, ging hij zelf maar proberen om de deur open te maken :-) Het is hem niet gelukt.
Ik had een mandje met speeltjes neergezet om hem af te leiden, maar daar had hij geen zin in.
Maui kwam natuurlijk wel en vond het kleine gele balletje erg leuk, hij haalde het uit het mandj,
gooide het met zijn poot de kamer in
 dan ging hij erachteraan, pakte het in zijn bek
 en legde het weer in het mandje.
Dat heeft hij een paar keer herhaald en het was meer dan vermakelijk om te zien.
 Er waren geen kattenbakkorrels besteld, ze waren helemaal op en de kattenbak moest echt verschoond worden, dus ging ik vrijdagochtend even snel nieuwe halen.
Dilber ging buiten de ramen zemen en toen ik weer terug kwam zag ik dit
(de foto's zijn gemaakt door Dilber)

 Maui zit graag in de gootsteen en komt er echt niet uit als ik roep of erbij sta...
 Ik dacht ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik de kraan heel zachtjes aanzet...
 nou er gebeurde weinig, want hij vond het allemaal reuze interessant.
Zelfs toen ik het stopje dicht deed en er water in de bak liep, bleef hij zitten kijken.
De keuken was net gedaan en omdat ik geen zin had in een heel waterballet, heb ik de kraan maar weer uitgezet en hem eruit gehaald, mal beest.

1 opmerking:

Margriet zei

Die foto's van het ramen lappen zijn geweldig!