dinsdag 31 oktober 2017

Happy Halloween

Paul moest voor familiezaken in Twente zijn en omdat heen en weer rijden op een dag eigenlijk niet te doen is boekten we weer een kamer in het Van der Valk Hotel in Almelo.
Dat viel nog niet mee, want het hele hotel was volgeboekt omdat er een palingsound avond was in het theater en wie wil daar nu niet naar toe :-)
Waarschijnlijk bedachten een aantal mensen zich toch nog, want wij stonden op een wachtlijst en konden dan toch nog een kamer boeken.
Ik ging mee om Paul gezelschap te houden tijdens het rijden en als hij niet met familiezaken bezig was, maar verder heb ik mezelf vermaakt.
In het centrum van Almelo werd dit weekend al voor het zesde jaar uitgebreid Halloween gevierd en daar ben ik een kijkje gaan nemen.
Hier ging net een begrafenisstoet op pad, de dode was net op de baar geklommen :-)
Onder de zwarte mantels zaten hele vrolijke kostuums, want later op de avond stonden ze verderop in de stad The Time Warp  (Rocky Horror Picture Show) te zingen en bleek er onder de rijdende baar een geluidsinstallatie te zitten; echt ontzettend leuk.
 Er waren verschillende groepen die in de stad stonden te zingen en te dansen op hele griezelige nummers :-)
En heel veel van de mensen die in de stad rondliepen waren ook verkleed.
Het was ontzettend jammer dat het de hele dag droog was geweest en net op het moment dat de Halloweenviering begon ook begon te regenen.
De Horror Train reed op en neer door het centrum

 achterop stond een doodskist met een klein glazen ruitje erin, waarachter je een gezicht zag.
Steeds als mensen dichterbij kwamen om dat gezicht beter te bekijken, vloog de kist open.
Het was erg lastig fotograferen omdat ik de paraplu boven de camera moest houden, maar het bokeh effekt vind ik op deze foto wel leuk, net een soort dwaallichtjes
 Bij dit cafe hadden ze ontzettend veel werk gemaakt van de versiering
 Iemand op een elektrische stoel en de man ernaast liep maar te roepen dat we vannacht niet onder ons bed moesten kijken :-)
 Over de Aa waren er zelfs griezeltochtjes, onder de lage bruggen hing allemaal spinrag en hier en daar sprongen zelfs griezelfiguren voor de boot.
 Zoals deze
 en deze.
Dat moet toch wel erg koud geweest zijn om de hele avond in het water te staan, maar het effekt was geweldig.
Ook zat er nog een soort zwarte kraai in de struiken, die eruit vandaan kwam als de boot voorbij kwam, maar het is me niet gelukt om die goed op een foto te krijgen.
 En op hele griezelige muziek 'zweefde' er ook nog twee geesten door de stad.
Het was fantastisch leuk om dit een keer te kunnen zien.
Happy Halloween!

2 opmerkingen:

Margriet zei

Ik had geen idee dat het zo georganiseerd wordt gevierd in Nederland, de kostuums zagen er prachtig uit. Ik had wel mee willen doen met de time warp :-)

trompke zei

Daar ben ik vaak geweest, in Almelo. Mijn vader woonde daar met zijn tweede vrouw en ook al vanaf ik klein was kwamen we daar bij familie. Heb leuke herinneringen aan Almelo. Maar nog nooit een Halloween feest meegemaakt daar. Lijkt me erg leuk om mee te maken.