dinsdag 31 oktober 2017

London dag 1 - Onderweg naar Regent's Park

Het is jaren geleden dat we in Regen'ts Park geweest daarom wilden we er vandaag weer eens gaan kijken.
We gingen er lopend naar toe en onderweg zouden we een paar caches zoeken.
Bij Euston Station lag er ook eentje en toen we naar het plein toe liepen zag ik op het bord van de Underground een uiltje, daar moest ik natuurlijk een foto van maken.
 Op Euston Station gingen we even naar het toilet.
Die waren heel druk beschilderd met allemaal stukken van London en op de deur van het toilet dat ik bezocht was ook een uiltje.
 Op het plein voor het station maakte ik een foto van dit (voor ons nieuwe) beeld van Matthew Flinders, een in zijn tijd bekende navigator en cartograaf
 en Trim, zijn kat.
Vlak naast de drukke Euston Road kwamen we op Tolmer Square op dit rustige woonerf
zoiets verwacht je eigenlijk helemaal niet.
Weer terug bij de drukke straat maakte ik deze foto van ons samen :-)
Overal in de stad zie je fietsen staan en soms hebben we het er wel eens over of we er ook een zullen huren.
Maar het oversteken van een zebrapad voelt hier al heel onnatuurlijk aan en met dat links rijden en omgekeerd denken, doen we het toch maar niet.
Op de achtergrond is de BT Tower.

Op de kruising die we overstaken zagen we dit grote kunstwerk een van de gebouwen opvrolijken.

1 opmerking:

Margriet zei

Leuke foto van jullie samen :-) Fietsen in Londen lijkt me best wel lastig!