zondag 18 februari 2018

New York dag 8 - De terugreis

Op weg naar het hotel kwamen we langs een Prêt en daar hebben we sandwiches gekocht.
Toen zijn we naar het hotel gelopen om de koffers te halen.
Gelukkig hoefden we er niet echt ver mee te sleuren naar de metro toe.

Met de metro gingen we naar de Airtrain en toen naar Terminal 1.
Daar aangekomen stonden er maar enkele mensen voor ons in de rij om in te checken, maar het personeel begon net een werkbespreking, dus we moesten alsnog een poos wachten.
Toen ze begonnen met werken waren we zo aan de beurt en nadat de koffers weg waren konden we door naar de security controle.
Daar was het opstellen in rijen van 748, de rij liep zelfs door de hele hal heen, niet te filmen gewoon.
Helemaal op het einde van de rij was een vak gemaakt voor  iemand die daar heen en weer liep met een politie hond, nou als iemand kwaad wil dan was dat allang gebeurt voordat die bij dat stuk aangekomen was…
Enfin na 40 minuten kwamen we bij een vriendelijke meneer die ons paspoort bekeek en toen mochten we doorlopen naar de handbagage controle en dat was nog erger dan in landen waarvan je verwacht dat het een zootje zal zijn.
Er waren geen bakjes, dus alles moest zo op de banden, waarbij er van alles tussen de rollen terecht kwam.
Ik moest ook nog eens mijn schoenen uitdoen en op mijn kousen over de vieze vloer lopen…
Maar goed, ook daar kwamen we zonder problemen doorheen en toen hadden we nog 3 uur over voordat het vliegtuig zou vertrekken.
We gingen eerst maar eens chocolademelk drinken bij Starbucks.

Daarna hebben we wat rondgewandeld en zagen we dat ons  vliegtuig inmiddels ook aangekomen was, wat wel handig is :-)
Nog een blik op de sky line van New York.

Toen gingen we in de buurt van de gate zitten, maar daar bleek ineens weer een verlaten koffer te staan.
Iedereen moest van die rij af zodat de koffer goed in het zicht stond, maar wij zijn toch maar een heel aantal rijen verderop gaan zitten.
Ook werd er steeds omgeroepen dat iemand zich moest melden voor een Lufthansa vlucht, maar toen dat maar niet gebeurde zagen we dat de koffers van boord gehaald werden.
Wij konden later boarden dan gepland en toen hebben we nog een poos in het vliegtuig gezeten voordat we met een uur vertraging vertrokken.

In die tijd heb ik de rest van de film Hidden Figures verder gekeken vanaf het moment waarop hij op de heenreis stopte.

Inmiddels was het donker geworden en zagen we nog een keer een verlicht New York als afscheid.

Vlak nadat we opgestegen waren kreeg ik een pasta maaltijd die was ook heel lekker en ik werd er gelukkig niet misselijk van!

Nadat iedereen gegeten had ging het licht uit.. Paul ging slapen en ik heb The Polar Express gekeken.
Onderweg zagen we het Noorderlicht en de lichten van Dublin en London.
We kregen een ontbijt: voor mij was dat een appel, sinaasappelsap en een vogelzaadreep, Paul had een bosbessenmuffin, sinaasappelsap en een hele kleine toblerone.
Die laatste heeft hij geruild voor mijn vogelzaadreep en mijn appel mocht hij zo hebben.

Ik had nog croissantjes, die ik meegenomen had uit het hotel en dat vond ik een beter ontbijt :-)

Om iets voor zeven vlogen we boven Brussel.
Alhoewel er bijna geen vliegtuigen geland waren duurde het enorm lang voordat de bagage kwam.
De trein was net weg en we moesten 50 minuten wachten voordat er weer een kwam en dat is niet echt fijn na zo'n lange reis, maar uiteindelijk zijn we toch thuis gekomen.

Ik had gedacht dat ik New York een enge stad zou vinden, maar vanaf het eerste moment had ik er hetzelfde gevoel als in London.
We hebben veel gezien en volop genoten van deze heerlijke stad en het was leuk om hier in de periode voor de Kerst te zijn.
En we hebben nu allebei het gevoel van we willen zeker nog een keer terug!

Bertiebo zei

Ja en dat gevoel blijf je houden hoor. Wij zijn vier keer geweest
Genoten van je verslagen

Margriet zei

Dat was een lange terugreis! Maar New York is dus wel de moeite waard!