donderdag 17 mei 2018

Madrid Dag 4 - Rondom Serano

We doken de metro weer in op Plaza de Torres en gingen nu naar Ruben Dario.
Ik die omgeving stonden zes meninas en lagen ook drie caches die we gelijk gingen zoeken.
Zo kwamen we langs dit flatgebouw Art Deco versiering.
En een museum, waar een lange rij mensen stonden te wachten tot ze naar binnen mochten, want er mochten er maar een paar tegelijk naar binnen.
We kwamen weer terug bij het metrostation en moesten nu onder een grote weg door.
Onder het viaduct waren allemaal kunstwerken neergezet.
Ze waren niet allemaal mijn smaak, maar ik kan zoiets wel erg waarderen, want het maakt zo'n saai, lelijk stuk ineens heel apart en een stuk mooier.
Dit vond ik wel heel mooi, de waterval met een walvisstaart.
Boven, aan de andere kant van het viaduct, op Serrano zagen we MENINA ALEGRE
Onderweg naar de volgende menina kwamen we langs een Ikea, het bleek een pop-up winkel te zijn, die er maar tijdelijk zit.
We zijn even binnen gaan kijken en we hebben nog nooit zo'n kleine Ikea gezien, echt grappig, er was zelfs een mini restaurant.
De volgende menina, ook op Serano, was NOTACIAS CORTESANAS
Hierna wandelden we naar Paseo de la Castellana en daar zagen we Y YO ME IRE, Y QUEDARÁN LOS PAJAROS CANTADO, wat iets betekent als en ik zal gaan en de vogels zullen blijven.
Weer op Serano, maar een stuk verder, zagen we ALADINA CONTRA EL CÁNCER INFANTIL,
een menina tegen kinderkanker.
Toen we verder liepen zagen we een overdekte markt
en daar zijn we even naar binnen gelopen, het is altijd mooi om al die verse produkten bij elkaar te zien.
YOLANDA LA REINA DE LA PARRANDA stond op Velázquez
en BUSVANDO A VELÁZQUEZ A CABALLO stond weer een stuk verderop.
Van zoveel lopen ga je je voeten wel voelen, dus toen we onderweg ergens een Starbucks zagen, zijn we daar een poosje lekker op het terras gaan zitten.


Weer uitgerust liepen  we naar de metro Nunez Bilboa.
We stonden op precies de goede kruising diede  kaart aangaf, maar er was nergens ook maar een  metro te zien...
Gelukkig was er wel één een paar honderd meter verderop, zodat we niet een paar kilometer hoefden te lopen, maar het was wel raar dat hij niet op de aangegeven plek was.

Het plan was om nu naar Alonso Martinez te gaan, maar gelukkig kwamen we er net op tijd achter dat we die al op de eerste dag gevonden hadden, dus gingen we nu naar Arguelles, waar we MENINA SEVILLA vonden

1 opmerking:

Margriet zei

Die laatste rode is mooi! Eigenlijk heb ik nog niet echt een heel lelijke menina gezien volgens mij.