dinsdag 26 januari 2021

Lockdown dag 311

 Het was koud, maar zonnig en daarom gingen wij tussen de middag weer een stukje wandelen.
Vandaag liepen we over de normale weg die we anders ook nemen naar La Foresta.
Paul wilde via het terrein van La Foresta lopen en dan aan de achterkant het bos in, maar ik zei dat volgens mij het terrein helemaal omheind was, dus liepen we aan de voorkant het bos in.
Op de hoek van het terrein leek een pad langs het hek te lopen en besloten we om dan eens om het hele terrein heen te lopen.
Aan de achterkant zagen we de begraafplaats, waar de broeders begraven liggen.
Tussen de bomen die de afscheiding met het bos vormen zagen we dit beeld met een kruis erachter.
Een stukje verderop stonden allemaal bijenkorven.
In het bos doen ze aan actief bosbeheer, maar hier leek het wel of we in het gekapte Amazonewoud liepen,; wat een ravage.
Helemaal op de punt van het terrein hield 'het pad' op, maar omdat we nu al zo ver waren besloten we om langs het hek verder te lopen. Op de stukken die in de schaduw liggen lag nog allemaal sneeuw.
Het was zó rustig
Aan de achterkant van La Foresta kwamen we weer op het pad uit en zagen we een bord dat je er niet mag lopen...tja dan hadden ze beter ook zo'n bord aan de andere kant kunnen zetten.
Via een echt bospad liepen we langs de zijkant van La Foresta weer naar de weg aan de voorkant en toen hadden we helemaal rondom het inderdaad omheinde terrein gewandeld
Thuisgekomen lag er een envelop van Margriet, ook dit jaar kreeg ik weer decemberzegels van haar.
M-tje ook hier hartstikke bedankt, ik ben er erg blij mee.
De rest van de dag heb ik wat rondgerommeld.
Toen ik na het eten journaal zat te kijken tikte Paul me op mijn schouder en toen ik me omdraaide zag ik op zijn pc deze foto
Ik viel bijna van mijn stoel.
Maar de bouw van ons huis in Capelas op São Miguel is nu echt begonnen!