dinsdag 1 juni 2021

Lockdown dag 437

 Paul had een vrije middag genomen en wij gingen naar Sint-Joris-Winge om daar een klein cache rondje te wandelen.
Waar we de auto parkeerden was het al heel mooi, we keken uit op een groot veld met tarwe en daarachter een golfbaan.
Naast de auto stonden hele mooie klaprozen.
Onderweg hebben we de planten app veelvuldig gebruikt en leerden we weer nieuwe planten kennen, zoals deze knoopherik.
De wandeling ging langs een enorm veld met gerst
en langs het pad stonden heel wat hele grote insectenhotels.
Via een pad omhoog kwamen we in een boomgaard. We hebben staan kijken of we konden ontdekken wat voor bomen het waren, maar wisten het niet. De app vertelde ons dat het okkernootbomen zijn.
Dit is een hondsroos
en dit tarwe.
We kwamen in een hele rustige straat en ineens zegt Paul tegen me, waarom zouden die mensen nou een boomstam tegen hun huis aan gespijkerd hebben. Ik zeg nou voor de kat natuurlijk.
En warempel, toen we goed keken zagen we een kattenluik hoog in de muur, dus toen heb ik even mijn fototoestel door het gaas van het hoge hek gehouden om er een foto van te maken.
Uiteraard kwamen we ook weer bij een kapelletje
daar staken we de straat over om weer op een rustig pad richting de golfbaan te komen.
Dit aparte plantje had ik nog nooit eerder gezien, het is rankende duivenkervel.
Ik vraag me soms wel eens af hoe planten aan zulke rare namen komen.
Op de uiterste punt van de golfbaan was net een groep golfers bezig, dus zodoende wisten we dat we weer bij de baan waren.
Het pad ging dwars door de golfbaan
en werd op een gegeven moment een holle weg
Toen we bijna bij de auto waren zagen we dat we (een deel van ?) de Roeselbergwandeling gedaan hadden, maar in omgekeerde volgorde.
Het was een hele mooie wandeling en door het windje dat er stond was het goed te doen met de warmte.
Thuis heb ik eten gekookt en later op de avond  was het eindelijk zo ver...
Het water was in 3 dagen tijd opgewarmd tot 25 graden en ik heb een poosje heerlijk gezwommen.
De eerste keer van het jaar op 1 juni, ik geloof niet dat het bad ooit zo laat open is gegaan, maar hopelijk blijft het nu een poosje lekker weer zodat ik kan blijven zwemmen.


1 opmerking:

Margriet zei

Mooie wandeling en je eerste duik, een topdag!