zondag 17 mei 2015

Ponte Delgada

Dit licht zagen we toen we de tuin van de Gouverneur uitkwamen en overgestoken waren.
Het rechter ligt waarschuwt de automobilisten die de hoek om komen dat het voetgangerslicht op groen staat. Ik kan bijna een mapje met aparte voetgangerslichten maken.
We liepen naar het centrum en daar dronken we op het terras voor de kathedraal een kop koffie met wat lekkers erbij.
We hadden het nog maar net op of daar kwam een brutale duif om de kruimeltjes op te pikken.
Dat zagen zijn vriendje die dacht wat jij kan kan ik ook, dus die vloog ook op de tafel af.
Toen was het hek van de dam en kwamen er nog veel meer duiven en zijn wij weer verder gegaan

Als je op het bordes voor het gemeentehuis staat kun je goed zien dat het patroon van het plein doorloopt in de fontein.
Vorig jaar waren ze hard aan het werk op Campo de São Francisco. Dat was natuurlijk inmiddels allang af en het hele plein lag er mooi bij, met allerlei motieven met steentjes gemaakt.
Zulke grote muurschilderingen heb ik nog niet eerder op het eiland gezien, het is weer wat anders dan de Yves Hartjes.
We wandelden nog een stukje richting de landingsbaan
waarna we terug liepen naar het winkelcentrum. Onderweg kwam ik deze nieuwe hartjes tegen.
We aten bij de Pizzahut, daar heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens spinazie lasagne gegeten, maar nu in opgerolde vorm. Ik ben niet zo'n Pizzahut fan, maar deze is erg goed en de lasagna was heerlijk.

Het was fijn dat de auto beneden in de parkeergarage stond en we niet terug hoefden te lopen naar het hotel, want zo alles bij elkaar hebben we toch heel wat gelopen vandaag.

Geen opmerkingen: