maandag 25 mei 2015

Rondom het vliegveld

Vanmorgen had Paul een gesprek bij de gemeente PD. Eerst zette hij Julian en mij af op de Avenida Aberto, waar Julian caches ging zoeken die wij al eens gevonden hadden.
Toen we hier voorbij liepen stonden boven ons hoofd twee honden vreselijk te blaffen.
Even verderop stond een heel klein hondje, het gaf geen kik, maar toen we voorbij liepen wilde het kreng me naar mijn kuiten vliegen, waarop zijn baasje hem met een bezem van me afhaalde.
Dat bewijst maar weer eens dat blaffende honden niet bijten en van die lelijke (lelijk woord)keffers
wel.
Enfin hierna konden we rustig verder wandelen.
We kwamen in het parkje onderaan de landingsbaan. Er waren geen mensen, op twee na, die uiteraard op het bankje zaten waar Julian moest zijn.
We hebben toen een poos op het bankje ernaast gezeten, wat rondgekeken en zowaar een vliegtuig zien vertrekken.
Toen de dames eindelijk weer verder gingen kon Julian de cache zoeken en daarna gingen wij ook weer verder. Naast dit kerkje is een bar en daar stonden een aantal mensen buiten te roken. Er kwamen er steeds meer bij, dus deze cache werd niets.
Ik denk dat de houten kruizen die voor het kerkje staan nog van Pasen zijn.
Op de foto is het niet te zien, maar in dit vuurtorentje zat een monteur. Hij keek recht op ons neer, ook niet ideaal om een cache te zoeken, het zat Julian niet mee vanmorgen.
Dat zeg ik: low cost maatschappijen...
Inmiddels waren wij aan de achterkant van de landingsbaan gekomen, waar het Julian wel lukte om wat caches te vinden.
Paul belde dat hij klaar was en naar ons toe kwam.
Toen hij er was hebben we nog even naar de vliegtuigen staan kijken, het was druk vanmorgen.
In het gras vond ik een rozenkrans, dat is nu al de derde keer dat ik tijdens een vakantie een kruisje vind. Ik heb hem aan het hek gehangen, misschien dat degene die het verloren is hem zo terug kan vinden.
Bij Relva keken we bij een miradouro waar we nog nooit geweest waren.
In de verte zagen we een leeg containerschip dat aan het heen en weer varen was.

Geen opmerkingen: