zaterdag 23 mei 2015

Ribeira Grande 1

Vandaag gingen we via de oude weg naar Ribeira Grande.
Onderweg zochten we een cache bij dit monument
stopten we om een foto van deze hartjes te maken
kwamen we bij de landbouw/veebeurs waar we ook een cache zochten.

Paul is een fotoverzameling van deze bloemen begonnen :-)
En we gingen wat drinken bij Bar Tuká Tulá op het strand van Santa Barbara.
De golven waren hoog en als je op de voorste rij bankjes/stoelen zat werd je nat.
We aten iets lekkers (en erg machtig) bij de koffie, waarvan ik me de naam niet meer kan herinneren.
In Ribeira Grande dirigeerde Julian ons naar een cache. Parkeerruimte was er niet in de buurt en daarom ging Paul rondjes rijden en ik met Julian mee om de cache te zoeken.
Toen we de hoek om liepen en volgens Julian op het nulpunt stonden wist ik gelijk dat we verkeerd stonden, we moesten namelijk in het park onder de brug zijn.
Toen we op de hoek stonden te wachten tot Paul weer voorbij zou komen maakte ik deze foto.
Zo zijn er heel veel straatjes, smal en doodlopend op de oceaan.
We parkeerden de auto op een parkeerterrein en wandelden door het stadje.

In het park zagen we dit hagedisje dat zo vriendelijk was om te blijven zitten toen ik een foto wilde maken.
De eerste (en enige) nu al bloeiende blauwe hortensia.
Uitzicht op de ponte de oito arcos, oftewel de brug met de acht bogen.

3 opmerkingen:

trompke zei

Volgens mij ligt het eiland vol met caches ;-) Maar het lijkt mij wel aangenaam zoeken. Allen dat hoogteverschil hè? Had ik in Frankrijk ook. Dacht ik op het nulpunt uit te komen, moest ik ergens beneden of hogerop in een straatje zijn. Grrrr...

Jolande zei

Er is een hele actieve cachersgemeenschap.
En ze zijn slim ook, want het eiland is natuurlijk niet zo groot, dus het is snel vol met caches.
Redelijk wat caches worden na een jaar of wat weer weggehaald en dan komt er een andere voor in de plaats die net weer even op een ander plekje ligt, dat hebben we deze reis een paar keer gehad.
Zo kunnen ze natuurlijk aan het cachen blijven zonder van het eiland af te moeten. :-)
Wij laden de PQ op een tablet en die kaarten zijn ontzettend nauwkeurig, dan is vaak wel te zien waar ze liggen en we worden zelf natuurlijk ook steeds beter hahaha

Margriet zei

Voor jullie wel heel leuk dat ze daar zo van cachen houden :-)